Matvanor

Mina matvanor suger verkligen get! Jag älskar allt som är sött och avskyr mörkt bröd.. ja, det spårar ur redan där!
Jag är fruktansvärt dålig på att äta varierad och näringsrik mat, jag föredrar potatisbullar eller makaroner med ketchup. Fick jag välja så skulle jag äta det veckans alla dagar, men tyvärr så får jag inte det (ganska tur det egentligen :P).
Jag är egentligen inte så mycket för godis, glass och mjuka kakor längre, men kexkakor och kaksmet är ju ungefär det godaste som finns!
Dessutom tycker jag inte om kött, alltså riktigt kött som t.ex. fläskfile, oxfilé osv. Inte heller fisk är någon stor favorit, isf ska det vara lax. Så ja, det jag äter är väl typ köttfärs och kyckling.
Jag är väldigt kräsen med maten, vilket gör det svårt för mina föräldrar att laga mat till mig, vilket i sin tur gör att det oftast slutar med något enkelt som t.ex. potatisbullar eller makaroner. Det gör ju också att jag inte är något big fan av skolmaten. Jag tycker att de pressar ner alldeles för mycket konstiga saker och äckliga kryddor. Så det slutar väldigt ofta med att jag äter en macka eller inte äter alls. Dock har jag bara lunch i skolan två dagar i veckan (resten av dagarna börjar jag efter eller slutar innan lunch). De dagar jag inte äter lunch i skolan så slutar det oftast med att jag köper en banan eller liknande påväg till stallet. Det är ju ungefär så långt ifrån bra det kan bli!
Tisdagar är den dagen jag verkligen äter lunch i skolan, eftersom jag börjar vid 10 och slutar vid 3 och "bara" har en timmes lunch. Onsdagar däremot (som är den andra dagen jag öht har lunch i skolan) går vi nästan alltid till Donken och käkar. Dels pga att vi har sjukt lång lunchrast, men också för att det alltid är galet mycket folk i matsalen (det är 1700 elever i min skola som alla ska hinna äta mellan 11 och12.30..) och för att det är fisk. Skolans fisk vågar jag faktiskt inte äta. Jag smakade den en gång och då smakade den rå, så sen dess vågar jag inte äta den.

Frukost brukar jag inte riktigt hinna med att äta eftersom jag försover mig ungefär 4 av 5 dagar varje vecka och brukar vakna en kvart innan bussen går, så då är det bara att springa! Men de dagar jag äter frukost brukar jag äta en liten macka, som absolut inte får vara mörk. Jag avskyr mörkt bröd, tycker verkligen det är vidrigt! Så nä, frukosten är inte heller någon höjdare!

Middag äter jag alltid när jag kommer hem från stallet, vilket nästan alla dagar är väldigt sent. måndag, onsdag och torsdag är jag inte hemma före 22, så middagen blir väldigt sen.

Tillbaka till det där med sötsaker. Ungefär varannan helg har Ponnygruppen eller U-sek hand om cafeterian. Då kan man säga att det fikas rättså mycket, eftersom man står mellan 10 och 16..
Dessutom har jag och Frida "torsdagsfika" varje torsdag innan vår ridlektion!

Så ja, jag borde verkligen ändra mina matvanor väldigt mycket... Men det är väldigt svårt när man är så kräsen som jag är. Skulle jag bara äta nyttig mat så skulle jag inte få i mig så mycket varje dag, eftersom det finns så lite nyttig mat som jag gillar!


Bild från google


Kommentarer
Postat av: Amanda

Usch, tycker att det där låter ungefär som mig.. x) Extremt kräsen med mat :o Och det är skitjobbigt. Jag äter typ pasta, köttbullar, pannkakor, pizza och tacos. Fast jag äter fläskfile/oxfile om det finns MYCKET vitlökssås. (A)

Jag tycker inte om kokt potatis, ris, fisk eller grönsaker/sallad. Och går upp ungefär 20-30 minuter innan bussen går varje morgon, så jag brukar hinna slänga i mig ett glas oboy och ibland en liiiiiten macka. I skolan äter jag inget alls eller en hård macka. Äter iofs middag tidigare än dig, vid typ 6-7.



Men jag blir typ inte hungrig längre, alltså jag kan gå en hel dag utan att äta något. Och det är inte för att jag har någon ätstörning utan jag gillar helt enkelt inte mat :C

Älskar däremot söta saker, fast sånt har vi nästan aldrig hemma så det blir bara på helgerna.



Värsta långt jag skrev, oooops.. hehe ;)

2010-11-24 @ 23:28:12
URL: http://baraponny @bdb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0