Vad skulle du aldrig klara dig utan?

Det finns många saker jag aldrig skulle klara mig utan när jag ska tävla!

När jag ska tävla så finns det två saker jag aldrig någonsin skulle klara mig utan. Det första är sadelskåpet! Finns det en bättre uppfinning?! Förut hade vi hela bilden fullproppad med saker när vi skulle ut och tävla, det har vi ifs fortfarande, men det är inte fullt lika illa längre.
Även om min saedl inte går in i mitt sadelskåp (har för högt bakvalv och för långa kåpor..) så får man plats med alla täcken, lindor och hinkar där inne. Underbart!

Det andra jag inte skulle klara mig utan är mina fantastiska hästtskötare! Jag åker ingenstans utan dem!
Oftast brukar det vara Michaela och Pellen som åker med, men även Pernilla har varit med någongång. Michaela är alltid med och jag skulle verkligen inte klara mig utan henne! Inte nog med att hon erbjuder sig att stå och hålla i hästen eller vakta om hanstår i trailern, dagen innan så står hon alltid och ryktar hästen skinande ren! Pellen kommenterade senast om Kim att han skulle få en annan ben på kroppen än på benen (vi badade bara ben och svans eftersom det var så kallt). men det blev inga problem det kan jag lova, Michaela ryktade minsann tills Kim hade samma färg på kroppen som på benen!!
Pellen är också underbar som står och håller mina jobbiga små hästar medan jag knoppar och fixar! Det blir rätt många timmar i stallet även dagen innan, så det är tur att jag har så underbara hästskötare!
Dessutom är det Pellen som får hålla i Dandy när vi är ute och tävlar med honom. Han är så himla jobbig och har så svårt att stå still, så det blir hennes uppgift när det är dags att göra iordning!

Som sagt skulle jag aldrig klara mig utan dessa underbara människor! Dom är helt fantastiska och utan dom så skulle jag itne kunna åka ut och tävla!

Vad skulle ni aldrig klara er utan?


Jag och Kim står som tredje från vänster.
Till vänster om oss står Michaela, och till höger står mamma och Pellen!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har insett nu efter att jag tog bort min läromästare i förra veckan att jag inte klarar mig utan en häst... :)

Så nu har jakten börjat...

2010-11-01 @ 15:50:02
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Helena

Jaa samma här, skulle aldrig klara mig utan min hästskötare, en gång var hon borta och då förjde två stycken med istället men det blir ju sån skillnad när dom inte är vana precis hur jag vill ha det :)

2010-11-01 @ 22:24:28
Postat av: Pelleeeeeen

Du skulle aldrig överleva utan mig! ;D <3

2010-11-01 @ 22:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0