15/10 2010

Skulle rida Kimpan direkt när jag kom från skolan. Så jag gjorde iordning honom och skrittade ut.
Jag och annie hade bestämt att hon skulle rida honom lite innan mig och jobba igenom honom ordentligt.
Det slutad emed att hon fick rida i nästan en timme eftersom han var ett riktigt litet as! Men tillslut så såg han iaf riktigt fin ut! han ställde tillomed riktigt ordentligt till höger.
Så när annie ridit så fick jag hoppa upp och bara rida några varv för att känna på honom. Det var en helt annan häst än vad det varit tidigare, även om han var sjukt trött. Jag vågar ju inte ta i honom på samma sätt som annie gör, och då är det ju självklart att han inte blir lika fin med mig.
Red några varv i trav och något varv i galopp. I galoppen fick annie skrika på mig för att jag skulle börja rida. "Men rid nu då karro för fan!"  Men det hjälpte iaf! :D

Skrittade ut en sväng sen och Kim var totalt sjöblöt. Han brukar ju knappt svettas, men idag fick han springa ordentligt!

Dandy fick vila eftersom jag inte hann rida honom. han ska ju longeras innan han rids, och det vill jag göra i ridhuset då. Han har varit så sjukt pigg sista dagarna när vi har skrittat ute och sist jag longerade i paddocken så var han helt galen! Tror det beror på att det är så kallt och blåser ;)
Men eftersom lektionerna började tidigare än vad jag trodde dom skulle göra så hann jag inte ta honom, så det blev vila för hans del.

Imorgon ska jag rida både Dandy och Kim och fixa iordning Kimpan inför söndag :)



världsbäst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0