18/10 2010

Dandy fick sig ett lite hårdare pass idag. Egentligen var det inte tänkt så, men eftersom det var nyharvat i ridhuset så tyckte han att det var jättejobbigt!
Så jag red ca 25 minuter och han var jätteflåsig efter det. Dålig kondis.se ;)
men han är så glad och arbetsvillig just nu. Gör kalasfina skänkelvikningar och bjuder som bara attan! Galoppen var lite svår idag eftersom han tyckte det var lite tungt.
Allt som allt så känndes han riktigt bra!

Kimpan fick vila idag, så vi tog en skrittur i skogen. han fick täcken på sig och jag hade två tjocka jackor och varma vantar och jag trodde jag skulle frysa ihjäl! :P

Dampet ska få jobba imorgon också, och med kimpan får vi se :)
Har dessutom anmält båda två till hemmatävlingen 6 november. Kim ska gå både Lc och Lb medan Dandy bara ska gå Lb. Han ska ju på återbesök hos veterinären två dagar innan, så vi får ju se om han är frasch, annars startar jag ju såklart inte honom ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0