20/10 2010 Dandy

Hade hoppats på att få skriva att Dandy också skött sig som en gud idag, men riktigt så blev det tyvärr inte.
Red ju honom på min lektion. Har ju ridit honom på lektion innan, men då har det varit rätt strukturerat och i en grupp där folk lämnar företräde och hjälper varandra.
I den här gruppen är det helt tvärt om, och Dandy verkade inte riktigt förstå vad vi höll på med. Han är ju van vid röriga framridningar osv, men det här var värre än så...
Så vi kom aldrig till någon riktigt bra ridning och Dandy blev seg och jag tappade koncentrationen.
Men jag fick ändå några bra tips av Fia, som t.ex. att jag ska tänka sluta i högergaloppen eftersom han gör sig rak där. Sen tyckte hon (hon också kanske det ska stå.. :P) att jag var fruktansvärt dålig på att rida hörnpasseringar! När jag red för Emma i somras tjatade hon om det precis hela tiden, men uppenbarligen gick det in genom ena örat och ut genom det andra ;) Får väl börja träna på det igen!

Dandy ska få jobba imorgon också, tror jag rider honom på min lektion då. Det är ju lättare att rida honom på lektionen och rida Kimpan innan. Kim behöver så mycket mer tid, plats och hjälp för att en lektion ska räcka. Dandy kan jag rida lite mer själv utan 100% uppmärksamhet!


Dandy i ridhuset häromdagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0