21/10 2010

Jag red Dandy med min grupp kl 18 för annie.
Han känndes rättså pigg och glad. red som vanligt i skor utan sporrar, och jag måste säga att det är typ det underbaraste som finns just nu! För det första så kommer jag åt honom såååå mycket bättre när jag rider i skor än vad jag gör med sporrar. Dessutom så blir det så kallt om fötterna med stövlarna eftersom jag bara kan ha vanliga strumpor och stövelstrumpor i dom. I skorna kan jag ha raggsockerna också! :)

Att jag inte rider med sporrar känns också väldigt skönt, dom trycker så mycket på fotknölarna.. :P Jag har dock ett spö i handen, men släpper det när han bjuder och så fort han börjar sega till så tar jag det igen, petar på honom och släpper det sedan igen.

Själva ridningen gick helt okej. lite segt stundtals men för det mesta rätt okej!

Sen re jag Kimpan med gruppen kl 20 för annie. Skulle ha ridit honom för annie på eftermiddagen men det vart inte så.  Han var inte lika bra som han var igår, men ändå bättre än vad det varit tidigare. Jag är ju van vid 100% uppmärksamhet när jag rider honom eftersom jag nästan alltid rider på dagarna och får hjälp av annie, så det blir ju lite svårt att rida på lektion och verkligen komma sig för att göra allt!
Det var rätt tjafsigt i början, men när han väl gav efter så blev han riktigt fin! Vi kunde trav längs fyrkanten utan att han fick panikattacker var tionde meter! Fine, det kom kanske en på varje långsida, men det är ju definitivt bättre än var tionde meter! Galoppen kännde riktigt riktigt bra! Han var fin i formen, bjöd bra och försökte inte ens galoppera fort en enda gång!

Sen skulle vi rida lite skänkelvikningar på diagonalerna. Vi har ju aldrig ens testat det på kim eftersom träingarna har handlat så mycket om att han ska bli avspänd osv.
Första blev väl kanske inte jättebra, men den andra! Han flyttade sig riktigt bra och blev inte hysterisk en enda gång i den skänkelvikningen!

Vi tränade även lite på att "bara göra", alltså typ vända rätt upp och då ska hästarna vända rätt upp och vara raka osv. När man rider lektion så glömmer man bort sånt där rätt lätt. Man rider på volter och fyrkantsspår, hittar på en egen liten väg när man ska byta varv osv. Så det är väldigt nyttigt att träna på ibland!

Är iaf riktigt nöjd med min fina lilla Kimpis idag! Så fin som han var på slutet har han inte varit många gånger!

Ska rida både Kim och Dandy imorgon för annie. Sen ska jag även rida hopplektion på kvällen för anette på Jissa.


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

SV; haha, vet faktiskt inte! :) tror inte att det är så farligt, men jag kan heller inte vara helt säker på annat än att hon inte har så värst bra exteriör i övrigt..! Hurså? :)



grattis till lagsegern så här i efterskott! :D

2010-10-22 @ 17:25:33
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0