27/10 2010

Åh ni är så tråkiga!
4 st som vågar erkänna att de är här och läser av 52 möjliga (unika visningar).. :(

Kimpan har vilat idag eftersom han fick gå rätt ordentligt igår och ska gå hela helgen.
Dandy red ja på min lektion för Fia.
Han brukar ju vara rätt seg när jag longerar honom, men idag pinnade han på som attan!

Själva passet var han superfin! Kunde ta tillbaka lite i traven utan att han tappade trycker. Galoppen blev också superbra! Kunde öka och minska och verkligen sätta honom på bakbenen.
I traven skulle vi träna på att göra 10 m volter, vilket vanligtvis är rätt enkelt för Dandy. Men eftersom vi har haft sånna probem med bjudningen sista tiden så har det bara inte gått! Men idag gick det verkligen kalasbra! Dessutom testade jag att rida lite skolor, öppna fram till mitten - 10 m volt - sluta sista halvan. Det gick faktiskt riktigt bra! Dandy hade världens bjudning!

Jag är verkligen sååå nöjd med den hr lektionen! Förra veckan var det så himla rörigt så jag kännde att hela lektionen gick ut på att inte vara ivägen, men idag var det mycket bättre!

Imorgon ska jag rida båda pållarna. Kimpan ska jag rida för annie på eftermiddagen och Dandy ska få gå på någon av lektionerna. På lördag ska vi dessutom antagligen åka till Hogsta och träna lite för Emma! Ska bli superkul att åka dit igen, och har jag tur kan annie följa med också! :)

 


Kommentarer
Postat av: pauline

det såg verkligen fint ut med dandy igår. håller med om att det inte var lika rörig som förra veckan igår :D gladare stämning igår :D

2010-10-28 @ 09:18:56
Postat av: Johanna

Haj, jag läser din blogg, inte varje dag men några dagar i veckan och jag gillar den:)

2010-10-28 @ 22:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0