28/10 2010

Åh vad jag älskar min lilla ponny ibland!

Kimpan var ett riktigt litet as idag, riktigt dryg var han! det ÄR stor skillnad på honom, men just nu känns det bara jättemotigt. Men jag måste väl inse att det egentligen inte kan vara så annorlunda just nu. Det som vi tycker är dåligt idag tyckte vi var bra för två veckor sen. I o med att vi ställer högre krav, både på mig och honom gör ju att det inte känns lika bra. Men vi kommer igen kan jag lova er! :)

Dandy däremot var en riktig prins idag!
red honom med gruppen kl 20 och han tyckte som vanligt att det var roligt att springa med massa andra hästar!
När jag longerade var han ganska pigg och fin, likaså i skritten.
I traven var det lite springit i början, men när han kommer igång blir det mycket bättre.
Vi började med att trava lite över tre bommar, vilket gick bra. När jag tänker efter så har jag faktiskt aldrig ens använt mig av travbommar på honom!
Det stod lite hinder framme eftersom en av de tidigare grupperna hade hoppat. Så annie bestämmde sig för att ALLA skulle ta ett skutt, inklusive Dandy. Jag tvärvägrade till en början.. Har ju hört diverse historier om hur busig han kan vara och dessutom sett honom löshoppas.. :P men annie har ju en övertalningsförmåga jag sällan skådat, så tillomed Dandy fick ta ett litet skutt! Haha vet inte om jag kan kalla det för hoppniong, men vi tog oss över hindret utan att dö iaf! :D

efter det blev Dandy riktigt fin! Travade bra och galoppen känndes alldeles kalasbra!
Är riktigt taggad på tävling just nu! Dandy känns så himla pigg och glad och verkar verkligen tycka det är roligt igen!

Han ska få vila lite imorgon eftersom han gått rätt hårt några dagar nu. På lördag åker vi ju till Hogsta och på söndag är det klubbtävling! Ska nog starta La:1 på honom då tror jag :)
Sen är det bara en vecka kvar till hemmatävlingarna!! :D
Startlistorna har kommit och det kommer verkligen bli roligt det här!
http://www4.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_303895/cf_68080/Prel%20startlista%20ponny%20LB1.html


Senaste hemmatävlingen.. vi vet ju alla hur det slutade.. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0