10/9 2010

Idag var skogsmulleDandy i farten igen! Vart fan tog dressyrnörden Karro och världens fjolligaste Dandy vägen? Dandy som inte ens gick igenom en vattenpöl förut "herregud, man vill ju inte bli blöt om benen och skita ner lindorna!"
Både han och jag har alltid varit dressyrtöntar ut i fingerspetsarna! undviker helst allt vad uteritt och hoppning heter.
Men inte längre! Vi har ju blivit värsta skogsmullarna lixom!

Haha ja som ni kanske förstår var vi ute och galopperade i skogen idag igen. Dandy sköter sig bättre och bättre för varje gång vi är ute, innerst inne har han nog saknat det här lite (men det är nog väääääääldigt långt inne)!
Tyvärr kan vi bara vara på galoppbanan eftersom det är så jäkla hårt på rundan (även galoppbanan börjar bli hård på vissa ställen..). Så när vi är ute på galoppbanan så blir det alltid samma grej, först två varv i trav åt varje håll, sedan tre varv i galopp åt varje håll och slutligen ett varv i trav åt varje håll och sen skrittar vi ner till ängen och tillbaka! Lägger förståss in lite skrittpauser här och var, men Dandy behöver få upp flåset så vi jobbar så "hårt" det går!

Imorgon ska jag rida ut med Jennifer kl 13, för sen ska jag till Sjövillan för att titta på DM! Skulle ju ha startat där, men smittan ställde till det för oss.. Så nu hoppas vi bara på att vi kan åka på allsvenskan nästa helg!

Men är inte nöjd med livet efter den här veckan så vet jag inte riktigt vad jag tar mig till..
Såhär har det nämligen sett ut:
Mån: lektion för annie
tis: skogsmulle
ons: annie red
tors: red själv
fre: skogsmulle
lör: skogsmulle
sön: jag jobbar i stallet så vi hinner inte så mycket mer än skogsmulletur!
FEEEEINT! :D


Skogsmullarna innan sommaren, innan vi hade blivit riktiga skogsmullar!


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

TACK TACK TACK!!



En till som insett att dressyrmupparna är värdelöst! Sånna som dom ska inte ha en stor blogg, så är det bara. Dom verkar inte förstå skillnaden mellan att uttrycka sina åsikter och att trycka ner andra.



Dom förstår inte att dom har idolstatus bland sina yngre läsare, och att det kanske knäcker små ridtjejer totalt att bli sågade ("not") inför 2000 andra läsare?



Jag gillar inte heller Linns attityd till tävlande "fyfan vad vi sög på DM, sämsta nånsin, men vi fick silver". Även om hon kanske upplever ritten som dålig så antar jag att hon slog en hel del andra ekipage? Hur kul är det då när hon skriver så, men inte tänker hon så långt. Känns som att hon aldrig är nöjd med nåt alls, och tycker lite småsynd om Braven, han verkar vara så ambitiös och lättlärd liksom.



- haahha, kanske märks att jag retat mig lite på detta, men det är det jag tycker! Klart att deras Hot/not är kul, men dom borde tänka ett steg längre faktiskt! Och jag är inte lika "bra" som Linn, men jag är glad ändå, precis som du, haahha! :D



Hur är det med er förresten!? :D

2010-09-12 @ 21:56:28
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0