16/9 2010

Träning för Annie idag då.
Skrittade fram ute i regnet och gick in i ridhuset sen. Dandy känndes pigg och fin i skritten så böjde honom bara lite där och började sen jogga igång honom.
I  början i traven gick det sjuuukt fort! haha! men hellre de än att han är seg.
Sen när jag joggat fram lite så kom annie in och hjälpte mig lite. Vi tränade (som vanligt numera) på att samla honom lite och bibehålla bjudningen. Fan, vi börjar bli riktigt bra på det där haha :P
Nä men Dandy bjöd kalasbra verkligen!
Jobbade lite i galopp också med att korta och länga sprången, och satan i gatan vad han börjar bli kvick nu! Han svarar kalasfint för hjälperna, framförallt dom framåtdrivande! Det har ju blivit lite så nu när han varit så seg att vi har jobbat mer med att få honom att gå fram, och då har vi lite glömt bort att stämma av och ta tillbaka. Men nu börjar det också funka!
Travade lite till efter galoppen också bara för att känna lite mer på honom, och han var så jäkla lätt i handen! Jag hade verkligen ingenting där!
Dessutom fick vi honom att gå i en längre men rundare form idag än vad han har gjort tidigare! När annie frågade mig vad jag tyckte om halsen då så sa jag att jag tyckte det såg ut som att han inte gick på tygeln, för uppifrån såg halsen bara lång och rak ut även om känslan var bra. Men sen skulle jag titta i spegeln och det visade sig ju att formen var alldeles kalasfin! Han fick så otroligt fin hals och hela kroppen såg proportionerlig ut. Jag har ju vant mig vid att halen är hög och rund, men nu måste jag släppa det och väga släppa fram honom mer!

Travade bara av sen och skrittade ut!
Är verkligen såååå nöjd! Dandy är numera kanonkulan, utan varken långsporrar eller spö! Jag har inte ens med mig spöt in i ridhuset längre! Det känns så himla skönt verkligen!

Och på lördag åker vi på allsvenskan div 2! Vi är ju faktiskt helt friskförklarade från smittan nu :D Och jag har världens bästa inställning! Resten av laget (Vellen, Jennifer och Hannah) är även dom sjukt taggade! Men vi ska inte ha för höga förväntningar nu, man vet aldrig vad som kan hända ;)
Jag tror att det är bra för både mig och Dandy att börja igen med ett så pass "enkelt" program för bådas självförtroende! Sist (i gyttorp) gick det ju som det gick och vi har ju inte tävlat sen dess. Så för bådas skull är nog Lb:1 alldeles perfekt nu!

Imorgon ska jag och Vellen rida för annie. Blir nog inget långt pass utan mer bara känna igenom hästarna inför lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0