20/9 2010

Träning för annie idag också.
Gick inte alls nå bra i början, han var sjuuukt seg! Tog verkligen inte ett steg i onödan.
Så då fick annie hoppa upp och rida honom en stund. Hon fick verkligen ta igenom honom och sparka på honom ordentligt för att han skulle bli bra.
Sen red jag lite till och då var det såklart bättre. Fick sänka honom och bara jobba på att han skulle ta stöd i högertygeln. Tillslut så fick vi till det någorlunda. Galoppen var iaf helt okej, rund och bra. Öppnorna till höger blev också okej.

Känslan idag var väldigt långt ifrån bra, men han börjar ändå ta mer och mer stöd på högertygeln och det börjar gå att ställa till höger nu. Vänster går fortfarande inte - där viker han sig bara.
Så taggad på att tävla på lördag är nog det sista jag är just nu. När jag inte ens kan få honom att gå när jag tränar utan att annie hjälper mig, varför skulle jag då få honom att göra det på tävling när jag är helt ensam? Nej usch, känns inte alls nå bra just nu. Hade vart mkt bättre om annie kunde ha ridit honom på söndag på kt, men så vart det ju som sagt inte...

Ska rida imorgon också. Får väl hoppas att det går bättre då iaf.
Sen har vi också dragit ner lite på maten eftersom Dampet har blivit smällfet igen! Så nu är det bantning som gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0