30/9 2010

igår kväll när jag kom till stalelt så hade Dandy fått kolik igen..
Dom hade gått med honom en stund och skulle precis ringa mig när vi kom.
Men jag gick lite med honom, longerade, gick, longerade, gick och sen ville han bara äta..
Så skumt det där... Men han mådde iaf bra sen igen!!

Idag red jag prinsen i min grupp kl 18! Vi tänkte att han kanske skulle tycka det var lite roligt att få gå med massa andra hästar. och det tyckte han verkligen! Han var jättepigg och glad!
Red mest bara runt och lallade lite, lät honom bara tycka det var lite kul igen! Så jag jag var glad att han sprang fort, känns ju dumt att börja kräva en massa saker på en gång när han tycker det är kul. Han måste ju hålals igång nu tills veterinären kommer, så att han tycker det är kul är ju ett stort plus i kanten!

Får se vad bebis får göra imorgon, har inte bestämt mig än men det blir nog ridning ändå. Jag red ju i måndags, longerade i tisdags, han löshoppades i onsdags, reds idag och på lördag blir det nog longering och på söndag får han vila eftersom jag jobbar i stallet och sen ska vi träna och ha möte med ponnygruppen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0