11/4 2011

Premiärtur för iår på utebanan bland myggen blev det idag! Galet varmt (höll fasiken på att svettas ihjäl när jag red i en tunn tjocktröja..) och galet mycket mygg!
Skulle rida lektion för Emma idag vid 18, men hon hade lyckats säga fel tid till mig och egentligen skulle jag inte rida fören kvart i 7. Men när Emma kom ner vid 10 över 6 så hade jag ju redan börjat värma upp, så då var det ju ingen idé att vänta.
Jag red iaf på utebanan (för första gången iår!!) och eftersom Emma hade lektion där nere så kunde hon slinka in med några kommentarer då och då. Dampisen var iaf stört pigg och framåt! Han försökte även börja bock några gånger, men han lyckades inte riktigt. Jag var för snabb för honom (för en gångs skull!!) ;)
Eftersom han var sådär pigg och på hugget så vågade jag inte riktigt gå på honom ordentligt, framförallt inte i galoppen. I traven fick jag stundtals en SUPERTRAV, medans det vart lite mesridning i galoppen. Men man får tänka på att det var första gången för iår som vi var ute och red, och det i kombination av att han var pigg gjorde ju att han blev lite spänd och på hugget! Dessutom var det ju en jäkla massa mygg redan!!
Emma tyckte iaf att han såg väldigt fin ut, och att det var bra att han var så pigg och framåt! Jag håller verkligen med, men jag tycker allt han kan nöja sig med att spriga på marken, inte öva konster i luften! ;)

Imorgon får Dandy vila som vanligt eftersom jag jobbar på v-by. Så jag ska ut på morgonen och gå med honom. Vill egentligen inte åka dit på morgonen, eftersom jag har nationella i engelska imorgon (muntliga delen iaf tack och lov!) och jag blir alltid så himla trött på tisdagseftermiddagar om jag har varit i stallet på morgonen :P Men eftersom jag jobbar på kvällen så har jag inte så mycket till val ;)


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

SV; taack så mycket!! :D



förstår vad du menar, bra tänkt ju! tror dock inte det är möjligt att ta kopior och kolla upp allas exakta poäng, det är nog bara därför det är som det är :) finns inte resurser, det är iaf vad jag tror, annars skulle det nog kanske vara så :D

2011-04-11 @ 22:39:24
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Matilda

Fin häst =)

2011-04-12 @ 19:53:49
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Hahah, sådär är det med Bingo också! Man får passa sig, och ibland vågar jag inte bromsa honom, för det är då han lägger av sina skolor ovan marken..! ;D Kul att det gick så bra iaf :D

2011-04-13 @ 13:46:51
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0