25/4 2011

Spenderade hela dagen på välliungby och tittade på finfina hästar! Kommer ett inlägg om det med massa bilder om en stund!
Åkte iaf ut till stallet strax efter 5 eftersom jag skulle rida lektion. Dampisen hade helt sjukt mycket turbo redan från början! Hade en riktigt bra galopp också från början, så då var det mycket lättare att kunna samla ihop den sen. Så i galoppen jobbade vi med massor av tempoväxlingar för att verkligen få till en riktigt bra galopp. I traven sen var det skolor som gällde, vilket gick riktigt bra! Han sög verkligen på framåt!
När han fått pusta lite så red vi igenom Fei lagtävlansprogram, eftersom jag ska rida det på söndag. Det gick faktiskt väldigt bra och jag hade en jäkla turbo hela vägen. Dock blev han lite stark i galoppen, men Emma tyckte inte det syntes så det är ju posetivt.
Nej han känndes verkligen superfin idag! Emma frågade vad som hade hänt, varför jag helt plötsligt kom in och bara red med turbo?! "Som jag har tjatat i flera månader nu, och så bara helt plötsligt så rider du med turbo - från ingenstans?!" Tjaa.. jag insåg väl i Hudik att om man ska ha höga poäng så måste man tydligen rida fort! Tycker det är lite onödigt, har man pröjsat 200 spänn vill man ju utnyttja tiden i riduset så mycket det bara går, eller?! :D
Både Dampisen och jag är iaf galet taggade inför vår nationella debut på söndag. Eskilstuna verkar vara en bra plats för Dampis - vi vann ena klassen där förra året och Johanna vann en nationell klass på honom där för ett par år sedan ;)
Veckan ser iaf ut såhär:
Tisdag:
Rida själv
Onsdag: Jogga eller rida ut
Torsdag: Vila
Fredag: Rida lektion
Lördag: Rida igenom honom men inte rida hårt
Söndag: TÄVLING!

Imorgon ska jag och mamsen också iväg på ett litet uppdrag i Åkersberga... Kan ni gissa vad vi ska göra? :D




Dampis i e-tuna 2010


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad ska du provrida för häst nu? (För det är väl det ni ska göra i Åkersberga? ;) )

2011-04-26 @ 12:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0