26/4 2011

Idag var ingen jättebra dag om man säger så. Tisdag innebär ju Lussan-kurs = man får inte vara i ridhuset efter typ 13. Tur då att vi har två utebanor. Synd bara att det blåste så extremt på dressyrbanan...
Vissa dagar ger blåsten Dandy en massa energi som vi kan förvalta på ett bra sätt, medna den andra dagar gör att han blir som en tickande bomb. Och det svåra är ju att man självklart aldrig vet vad blåsten tänker göra med honom just idag!
Idag var en sådan dag då han blev en tickande bomb.. Men tack och lov lyckades jag aldrig tända eld på den!
För att få honom att spänna av så mycket som möjligt så jobbade jag i skritt i en halvtimme innan jag ens funderade på att börja trava. När jag sen började trava så var han mycket lugnare och jag kunde faktiskt rida på lite mer än vanligt, även om jag fortfarande satt och tjuvhöll lite ;)
Blev inget jättehårt pass, det kommer imorgon istället! Ska rida igenom mästerskapsprogrammet då, eftersom jag kom med i den klassen också på söndag! Eller ja, jag ska iaf försöka rida igenom programmet, det beror ju på hur mycket folk det är i ridhuset ;)

Snart ska mamsen och jag iväg på vårt hemliga lilla uppdrag, kanske återkommer ikväll med hur det gick :)

Hudik 22/4<br /> Krullis&lt;3


Kommentarer
Postat av: Cappelli

Grattis till kval!

Ska ni kolla på häst??????

2011-04-26 @ 18:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0