27/4 2011

Dampisen fick sig ett lite ordentligare pass idag än igår. Jag red inne i ridhuset med förhoppningen att jag skulle kunna rida igenom programmet. I början av passet var han verkligen sjukt fin! Hade en supergalopp och ett bra tryck i traven. Sen vet jag inte riktigt vad som hände.. Det gick bara utför ;)
Men det blev iaf mycket bättre mot slutet, och vi tog oss igenom programmet utan några större missöden! Dock var det ju lite svårt att få till vägarna toppenbra, eftersom det var andra som red lektion samtidigt, men det gick bra ändå! :)

När jag var klar på Hogsta så åkte jag upp till v-by stallet för att rida lektion. Fick rida på fina Pjotter igen! Trots att han är gigantisk så är han ju inte så tungriden, vilket gör att tillomed jag klarar av honom! Han är faktiskt väldigt rolig att rida, för han visar verkligen när man gör rätt och när man gör fel. Red ju honom för cirkus två veckor sen, men idag fick jag till det mycket bättre än förra gången. Fick tillbaka honom lite mer idag utan att tappa all ärlig bjudning!

Imorgon ska Dampisen få vila så vi ska gå ut på en promenad som vanligt. tycker det är viktigt att hästarna för röra lite på sig trots allt, även om det kanske bara handlar om 20-30 minuter så får de ändå komma ut och skritta. Dessutom är det tävlingar på Hogsta, 5- och 6-års klasserna - alltså kval till Breeders och Scand. Open. Har jag tur så hinner jag kanske titta lite på några fina hästar :) Men vi får se, ska ju upp till v-by stallet och rida också ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva ett inlägg om vad det är för slags häst du letar efter, vad ska den ha gjort tidigare, vilket ålder och hur långt ska den kunna nå i klasserna? Hur mycket får den kosta?



(Det kanske finns någon läsare som har något som passar just dig).

2011-04-28 @ 21:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0