5/4 2011

Hade ändrat mig lite och planerat att rida en sväng på Dandy idag, eftersom kiropraktorn kommer redan imorgon istället. Men jag var inte i stallet fören vid halv ett, och det blir upptaget för lussan kurs halv två, så då skulle jag inte hinna rida. 
Istället gick jag och Maria ut på en promenad med Dandy och Raggan. Istället för att gå på de tråkiga vägarna så gick vi en sväng i skogen, alltså SKOGEN! På vägen bort gick det bra, vägen hem gick kanske inte riktigt lika bra... Vi kom lixom inte ut ur skogen! Det slutade med att vi typ fick gå upp på ett berg (där Dandy fick lite flipp.. Kul att hästen blir knäpp precis där...!) och sedan hitta en väg tillbaka! :P Men hästarna skötte sig bra och Dandy var bara dum 2-3 gånger!
När vi gick fick jag dock ett förjävla skoskav av mina gummihapper. Det gjorde dock inte så ont att jag inte kunde fortsätta gå i dom, så jag gick glatt på. När vi kom tillbaka till stallet så mockade jag åt dandy, ryktade och fixade klart det sista. När jag sedan skulle byta skor för att åka hem så upptäcker jag att hela strumpan är alldeles nerblodad.. Freeeesch!!!

Åkte iaf direkt upp till v-by stallet och red lite på MusseMus! Han började med att vara dum för att han var ensam i ridhuset, sen blev han snäll när Annie kom in med Sockan, sen blev han dum när dom gick ut men avslutade sedan med att vara snäll igen, utan att det var en annan häst där inne!! Duktig han är lilla Mustangen ;) Nej men han var väldigt fin i traven men redigt dum i galoppen, för att sammanfatta allt kort ;) Dock löste sig galoppen och han galopperade på fint ett varv åt varje håll :) Känner verkligen att jag börjar hitta knapparna mer och mer för varje gång nu, och han är mer och mer sammarbetsvillig! Tänk om jag hade haft ett helt år till på mig, då hade vi ju sopat banorna med alla andra! Varför måste man bli gammal så fort för?? ;)

Imorgon blir det en hektisk dag för min del, håll tummarna för att allt går enligt min planering ;)

Musse Mustang!!
MusseMustang efter dagens lilla pass!

<p>Bebis &lt;3</p>
Och så lilla Dampisen som står så snällt när han får benan spolade! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0