6/4 2011

Idag vart det en total makeover för Dampisens del. Vid 12 fick han träffa kiropraktorn som knäckte loss honom ungefär överallt! Hon knäckte käken, nacken, armbågen och bäckenet och avslutade sedan med att sätta nålar i rygg och nacke! Men det hon sa var positivt, och Dandy verkade inte döende om man säger så ;)
Så nu ska han joggas imorgon och eventuellt på fredag också, det beror lite på hur han känns. Känns han bra så kan han gå som vanligt då, men annars blir det som vanligt på lördag igen!
Vid halv 5 var jag tillbaka ut i stallet igen för att hovslagaren skulle komma vid 5. Han skodde Dandy och nu åkte äntligen broddarna av också! :)

nu ska jag alldeles snart åka upp till v-by stallet för att rida lektion på MusseMustang! Vet inte om jag hinenr slänga upp något inlägg om det träningspasset ikväll, annars får ni vänta till imorgon helt enkelt ;)

Dandy the nåldyna!! ;)
Dandy the nåldyna ;)


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Haha, vad kul det ser ut med alla nålar! :D

2011-04-06 @ 22:13:18
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Cappeli

Jag kan inte begripa varför du åker dom en jojo fram och åter till din häst. Varför måste du va med när den får nya skor tex? Om du aldrig sett en häst få Kirro beh. Kan ja ändå förtstå att du va nyfiken.



Hoppas han blir frisk någon gång, och håller sig frisk! För det är verkligen jätte tråkigt att läsa om en söt ponny som inte verkar hålla för sitt endamål.... Få han frisk och sälj!



2011-04-07 @ 07:28:27
Postat av: Karro Grape

Cappeli: problemet var ju nu att hovslagaren skulle komma kl 5, och de som jobbar slutar kl 5 så då skulle hovis bli ensam kvar. Det klart han skulle klara sig själv, men det känns alltid bra att det iaf är någon där ifall det skulle vara något. Dessutom tycker inte jag att de som jobbar ska behöva städa upp efter min hovslagare. Nu plockar ju den här hovslagaren upp alla sömmar och sömrester själv (till skillnad från många andra...), men det ligger ju fortfarande hovrester kvar på gången som ska sopas upp. Så därför vill jag att antingen jag eller mamma är där när han kommer!



Tack! Jag hoppas verkligen han blir frisk nu, men det känns som att vi har hittat felet och både vet. och kiro. trodde att det skulle bli bättre nu iaf! :)

2011-04-07 @ 09:36:50
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Cappelli

ok, jag känner tvärt om. Jag tycker att betalar man så mkt pengar för att få hästen skodd så får hovslagaren städa efter sig. Jag skulle aldrig i mitt liv åka från jobbet för att titta på när min hovis skor.

2011-04-07 @ 16:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0