7/4 2011

Joggade lite på min lilla prins idag. Han skötte sig ytterst bra och var väldigt pigg och framåt!
Dock travade han med väääldigt korta steg i början, men det vart mycket bättre mot slutet. Jag tror det är precis som på oss människor, att det känns ovant att arbeta med andra muskler och då kan rörelsemönstret förändras lite. Det sa iaf kiropraktorn som knäckte loss mig för ett år sedan. Han sa också att man kunde få ont i musklerna som inte var vana vid att arbeta när något sitter fast. Enligt honom tog det 1-2 dagar innan kroppen kännde sig helt återsälld, så jag tror och hoppas att det är så på hästarna också ;)
Ska iaf jogga Dandy imorgon också. Kicki sa ju att jag kunde jogga honom en eller två dagar, beroende på hur han känndes. Men eftersom han var lite så idag så joggar jag imrogn också. Har ju ändå inga tävlingar eller så fören i maj, så då känns det bara dumt att stressa igång ;)

Nu ska jag alldeles strax åka upp till v-by stalelt och rida på fina MusseMus!


Dampis i Täby, 27/2 2011


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Så himla fina! :)



SV; Jaha, okej "/ synd, hade varit kul att träffa er ju! :) men det blir säkert en annan gång!

2011-04-07 @ 22:52:29
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0