Musse Mustang 6/4 2011

Red ju min lektion på Musse på kvällen som vanligt igår. I början var han helt okej, men när affro började krångla och stå inne på mitten och sparka så vart han skitspänd! nackdelen då (eller kanske fördelen?!) är att det inte syns, det känns bara. Jag tittade i spegelen när jag red förbi, och det såg ut precis som vanligt fast jag kände qatt han sprang på nålar.
Vi tränade lite på serpentinbågar i trav med skrittövergångar över meddellinjen, vilket gick riktigt bra. han trängde mot högerskänkeln första gången i första högerbågen, men efter en liten tillsägelse med den så skötte han sig jättebra! vi fick faktiskt till några riktigt bra avsaktningar. men eftersom han började spänna av väldigt mycket i bågarna så gick det att göra övergångar, för det funkar bara när han är så avspänd!
Sen spände han dock till som fasen i galoppen när vi skulle rida galoppvägen i Lc:n, så jag gjorde bara det en gång och sen red jag samma väg fast i trav istället. När han spänner till så mycket i galoppen så behöver jag fortfarande så mycket hjälp, vilket är svårt att få när man är så många i en grupp. Traven klarar jag av att lösa ganska bra själv nu, men galoppen är fortfarande så svår!
Så efter galoppen red jag bara i trav och försökte verkligen få honom att spänna av, vilket faktiskt lyckades ganska bra!
Jag är faktiskt väldigt nöjd med lektionen, framförallt med mig själv! ( :O ) Att  jag hade tålamodet att verkligen rida ur det svåra och ta oss igenom spänningarna! Jag som brukar ge upp efter 1+ minuter om det inte går som jag vill, men idag bestämde jag mig verkligen för att ta mig igenom det där svåra!
Så nu är jag faktiskt väldigt taggad på att rida ikväll! Dock hinner jag nog inte till min lektion kl 18, så jag får nog rida kl 20 istället ;)


Lilla silverhingsten på KM i somras :)


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Hur hög är han? :)

2011-04-07 @ 10:47:41
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

SV; jaa, faktiskt :O jag hade en som var 143, men han flög över 130 ändå, så det gjorde faktiskt inget :D 8var hoppryttare på den tiden)



Skulle inte du vara med? :(

2011-04-07 @ 15:41:43
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: Cappelli

jisses va långt fram sadeln ligger på bilden

2011-04-07 @ 16:01:57
Postat av: Karro Grape

Cappelli: Ja den åkte fram rätt mycket då, men nu är han mycket mer musklad så den åker inte fram alls lika mycket. Lite åker den fortfarande fram, men inte alls mycket! Och nej, det klart det inte är bra att den åker fram, men med tanke på att han går med den här sadeln högst två dagar i veckan och den andra sadeln lägger sig i bakvikt så tror jag inte att han avlider!

2011-04-07 @ 18:47:02
URL: http://karrodandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0