Tävling Hudiksvall 22/4 2011

Första omgången av div 1. uppland/Gävleborg!
Uppstigning vid 4.20 och iväg till stallet för att ge pållis mat och knoppa och sedan vid halv 7 ge sig av mot Glada Hudik! Resan gick iaf fort och bra och Dandy stod som ett ljus hela vägen, eller iaf tills maten tog slut.. Han är inte sen med att berätta det iaf ;)
Första klassen gick inte så jättebra. Han var seg och Lagtävlansprogrammet är ett program som verkligen inte passar honom.. Man vänder ju upp på medellinjen var och varannan minut, och vända upp på medellinjen betyder ju halt, hälsning och färdigt? Eller?! Fråga Dandy, han vet ;) Nej men han tror ju att vi är klara varje gång vi vänder upp, så då blir han ju ännu bromsigare än vanligt lixom ;) det blev iaf 63% och vi hamnade några utanför placering. Laget gick det inte heller jättebra för pga lite problem som uppstod, men vi tar igen det nästa omgång!

Jag måste erkänna att för första gången så var jag riktigt otaggad på att rida andra klassen, jag kom tillomed med förslaget att vi skulle stryka oss och åka hem eftersom han hade varit så seg i första klassen, men mamma tyckte att jag skulle rida eftersom vi ändå hade åkt så långt osv..
Men mellan klasserna så kom vi på den fantastiska idén att flytta mellanväggen i bussen så att Dandy fick som en box där inne och kunde stå lös! Behöver jag säga att han trivdes rättså bra med det? ;) Eftersom det var varmt så hade vi ju rampen nerfälld, så Dandy kunde stå och titta ut och trivdes rätt bra med livet just då ;)

Till andra klassen taggade jag upp honom så mycket jag bara kunde, och kom på ett litet knep att göra precis innan jag gick in på banan. Men det verkade funka ganska bra, för han vart inte seg fören i andra öppnan! Framsteg! ;) Det kännde lite flängit och jag kan inte påstå att jag red jättesnyggt, men Dandy springer ju stadigt på tygeln så det syns inte riktigt på samma sätt som på andra ponnyer om man säger så. Det hela räckte iaf till 62,63% och en tredjeplacering! Så där satte vi alltså vårt andra kval!! Känns riktigt skönt att äntligen ha det gjort iaf!

Sen bar det ju av hemåt, så vid 23 anlände vi till stallet. Då skulle ju allt packas upp, det skulle mockas, Dandy skulle nattas osv. Så vid 00.30 rullade vi ifrån stallet ut mot Ekerö för att lämna bussen och sen dra oss hemåt, så vi var väl hemma runt 01.30..
Lång dag med andra ord!



Två oredigerade bilder. Kommer fler när jag orkar ta mig an dom...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0