Vägen mot målet...

Just nu känns mitt mål för det här året rätt långt borta. Jag la ju upp som mål att jag skulle kvala till SM, men med tanke på allt som ändå har varit det här året så känns det ganska långt bort.
Även om vi har haft långt ifrån lika mycket problem som vi hade förra året, så har det ändå ställt till så himla mycket. Bara själva grejen att han faktiskt har haft ont har ju gjort att vi inte har kunnat prestera så bra som vi egentligen kan. Att han sen fick 4 veckors karenstid gjorde ju inte det hela lättare. Det innabar att jag missade två "viktiga" tävlingar ( en tävling är för mig aldrig VIKTIG, eftersom jag inte direkt ser det som något krav sas).
Nu känns han fräschare och bättre än någonsin, men vi har trots allt en bra bit kvar. För det första ska vi ta vårt andra kval till nationellt. Nu ska vi ju åka til Glada Hudik nästa fredag och där har de en regional P1:a, så förhoppningen är att vi ska lyckas kvala där!
Men oavsett om vi tar ett kval eller inte, så kommer vi ändå inte kunna rida nationellt fören i juni. Det finns en nationell i e-tuna 1 maj, men den är full. Sen finns det en nationell i Mantorp 13-15 maj, men den är också full. Nästa tänkbara är i Vansbro 4-5 juni, men 4 juni har vi div 1 final.
Det är inte ofta som jag känner att mina mål är onåbara, men just nu känns det faktiskt så. Dock ska ett mål alltid vara 50% uppnåbart, vilket det fortfarande är. Och vi har ju ett mål på vägen - att faktiskt kvala till nationellt.
Men man kan ju alltid hoppas på att t.ex. Djursholm eller Sjövillan (bara för att de har så pass många ryttare i de nationella klasserna) får för sig att de inte tänker låta sina ponnyryttare rida nationellt längre (a) Nej jag bara skoja!

Men som sagt, bara att vi lyckas kvala till nationellt är ju ett mål, och med tanke på hur otroligt fantastiskt förra året var (not) så kan man ju lugnt säga att vi "ligger lite efter". Hade han bara varit frisk, eller att vi iaf hade hittat felet lite tidigare, så hade vi kanske redan varit uppe på den nivån! Nu ska man inte vara säker på att det hade varit så, men det låter ju troligare än att han kommer upp på den nivån när han inte är frisk ;) Och med tanke på vilka fantastisk duktiga tränare jag har möjlighet att rida för så hoppas jag verkligen att det kan ske ett litet under och vi lyckas kvala iaf!
Men ja, just nu känns det ganska omöjligt om man säger så..!


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

vet inte vart du bor, men jag ska rida LAg-03 och LA:P1 i Örebro 14 maj! :) Vet inte om det är för långt för dig? ville bara tipsa iaf :D



kram

2011-04-21 @ 21:49:15
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0