Dagens ridpass 19/12 2011

Försov mig imorse igen.. Vaknade 07.23 och 07.37 satt jag på bussen! Skills!
Provet gick inte alls nå bra, men jag kunde glädjas åt att vi fick sluta 11 istället för 15 eftersom sista lektionen var inställd! Åkte till stallet på dirren och red min fina häst.

Lille R var en riktig liten buse idag.. Började med att flyga i luften när jag skrittade fram. Vet inte vad han skulle kunnat bli rädd för, men något var det som var extremt farligt. När jag skrittade på korta tyglar Stannade han och vände för att Clara stod i hörnet och sen kom det ett par hopp och studs i galoppen.. Alltid lika spännande med en pigg och glad häst!
Red inte länge alls, 30 minuter intensiv ridning (+ fram och avskrittning). Även om det var svårt i början så blev det bättre mot slutet, men nu måste vi verkligen börja träna igen. Haha herregud känner hur vi långsamt har börjat förfalla både jag och hästen.. ;) Skämt åsido, vi behöver faktiskt komma igång igen!

Imorgon blir det vilodag och hovslagarbesök för R. Själv ska jag ägna mig åt psykologiboken.. kult..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0