Dagens ridpass 7/12 2011

Som sagt så brukar ju Roynis vila på torsdagar, men eftersom han var så fin igår så ville jag rida idag också. Det passade dock väldigt bra eftersom equiterapeuten kommer imorgon och knäcker igenom honom, så då kommer jag ju ändå inte kunna rida.

När jag gick ner till ridhuset var det helt tomt, och då var klockan ändå 17.30.. Brukar vara full fart där nere så dags i vanliga fall.
Han var lite mer arbetsvillig redan från början idag och lätt för skänkeln. Känns ju skönt att det arbete man gör ger resultat. Han är nog egentligen ingen seg häst, utan det är snarare jag som inte har varit tillräckligt konsekvent och låtit honom slippa undan.
Joggade igång och han känndes faktiskt helt okej. När jag värmt upp honom tog jag av gramanen och det gick precis lika bra utan den. Jag behöver den fortfarande när jag värmer upp för att vi snabbare sk komma till ett bra arbete, men när han är uppvärmd känns det som att den nästan gör mer skada än nytta. Jag förlitar mig lite för mycket på den, och eftersom min handställning är kaooz så blir jag glappig på den vanliga tygeln och rider för mycket på gramanen!

Vi tränade inte på något speciellt, förutom alla dessa övergångar då förståss. Han blev ganska fin och sökte sig nedåt framåt när jag la ner honom.
Är iaf nöjd med dagens pass och hoppas att vi kan komma igång och rida lektion igen i nästa vecka! Har ju inte gjort det sen i början av november så det är verkligen välbehövligt nu..

Som sagt så kommer kiropraktorn imorgon och behandlar R. Jag ska även jobba på eftermiddagen eftersom jag slutar skolan redan vid 10.
Nu väntar sjuttioelva restuppgifter i historiaB på att bli gjorda.. Poppsan!


Dagens
Schabrak: Shockemöhle
Lindor: Sjöhagen
Paddar (syns ej): Mias
Boots: EquiGuard


Kommentarer
Postat av: Emma ♥ Lydia

Hej, fin blogg ni har! :) Intresserad av bloglovin-byte? :)

2011-12-09 @ 12:52:03
URL: http://trueriders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0