Lyser med min frånvaro..

Den här dagen började helt kaosartat...
Jag jobbade ju från 6 imorse, och på helgerna är vi ensamma fram till 12 då den andra kommer, vilket innebär att det som på vardagar görs av två ska nu göras av en. Det brukar dock inte vara några problem och man är enkelt klar i tid i vanliga fall. Men dagen till ära var det en häst som blev dålig på morgonen, så jag började inte mocka fören framåt halv 9.. (börjar vanligtvis med det vid 7). Så det blev jäkligt stressigt på morgonen, men jag och Ylva hade ett grymt teamwork på eftermiddagen och var klara prick 5 iaf!

Tack och lov hade jag och mamma bestämt att hon skulle hjälpa mig med Royne idag eftersom vi skulle på middag hos mormor på kvällen, annars hade jag nog varit kvar än ;) Så mamma och Royne tog en promend i ridhuset (eftersom det ffa var mörkt ute) på 45 minuter.

Imorgon ska Roynis skrittas under ryttare. Om det blir i ridhuset eller ute beror helt på underlaget. Är det isgata så får det bli i ridhuset eftersom han bara har två broddar i varje hov.
Därefter är det KM på Hogsta! KM är tydligen årets partaj på Hogsta då alla går all in gällande utklädnad osv. Skitroligt! Som avslutning på dagen är det julmiddag i ridhuset. Vi ska gå flera från vårt stall, så det blir la trevligt!

Eftersom den här kvällen inte har så mycket mer att bjuda på så tänkte jag faktiskt dejta sängen relativt tidigt för en gångs skull, ffa med tanke på att jag ska upp relativt tidigt imorgon också.. Jag är ju en sån där jobbig typ som behöver sova typ 8 tmmar för att ens vakna på morgonen, men det händer ytterst sällan.. (gissa varför jag alltid försover mig.. ;) )



Kommentarer
Postat av: Maria Johansson

sv: Okej! Jag gillar inte när de töjer sig... Köper bara pikeur annars och dom håller formen suveränt! Men det kanske är värt när de är så snygga! /Maria

2011-12-11 @ 13:08:30
URL: http://dressyrsnack.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0