Så var julen över för den här gången..

Hemkommen efter årets trevliga julfirande hos kusinerna. Våra jultraditioner är nog inte riktigt som alla andras, framförallt inte när det gäller julbordet.. Vet inte hur många familjer som serverar chips till kl 3 - glöggen och pasta och ketchup på julbordet?! Dessutom roade vi oss med att leka "sked-leken" (när man ska slå en sked i bordet en gång för att fortsätta i samma varv och två gånger för att byta varv), och självklart så vann ju the master of sked-leken, nämligen JAG!
Fick en del fina paket förståss, men mest vanliga kläder för ovanlighetens skull. Fick även bidrag av farmor och farfar till mina nya ridstövlar, så nu är jag ännu ett steg närmre. I övrigt var en dunväst (som ännu inte är inköpt) det enda som var i hästväg. lite besviken över att Roynis inte kom med några julklappar, Dampis var bättre på det där! ;) Min roliga mamma gav mig alltid julklappar från hästarna förut, men hon tyckte väl att jag borde ha växt ifrån det vid det här laget.. ;)

Roynisen var jag ju uppe och red imorse. Han fick gå ett ganska lätt joggingpass som började dåligt men slutade bra. Imorgon ska han få vila så han är fit for fight på måndag då han ska gå lektion igen!


Såhär såg det ut under Graparnas julegran.. Småbarnsfamilj eller?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0