17/2 2011

Idag skulle ju Annie komma ut och hjälpa mig med Dampisen. Så jag messade henne när jag var är vid 12.30 så skulle hon smsa när hon visste när hon skulle komma. Så jag gick in och började mocka, och eftersom jag inte hade särskilt bråttom så mockade jag jättenoga och tog ut all lös halm osv som han inte hade ätit upp igår.
Vid 13.30 började jag undra varför annie inte hade hört av sig, så jag kollade på min mobil och det visade sig att hon hade visst hört av sig.. och i det senaste smset stod det att hon var i ridhuset! Haha där stod jag och mockade i godan ro... Så det var bara lägga på ett fördjävla kol och göra iordning Dandy.
Men jag var nere i ridhuset vid typ kvart i 2! Det visade sig att även Jennie hade åkt med :)
Dampis var lite småseg när jag värmde upp, och blev ännu segare när vi började träna. Så då fick Annie hoppa upp och rida lite, och sen vart han superfin! Vi testade att sänka honom och länga halsen lite, och vips så bjöd han superbra! fick en bra trav och galoppen vart helt okej! Till vänster ble galoppen super på slutet!
Sen visade det sig att jag rider hundra gånger bättre när jag pratar med någon samtidigt, för då slutar jag tänka på vad jag gör och bara gör istället, och då blir allt så mycket lättare! Hmm.. undrar vad domaren säger om jag börjar snacka med henne mitt under mitt program på lördag? :D

Gjorde iordning Dandy efteråt, mockade klart det sista som jag inte hade hunnit göra innan.. :P
Sen fick jag skynda mig som attan för att hinna upp till v-by stallet till 18 eftersom jag skulle rida lektion på Silverhingsten! Det gick faktiskt mycket bättre än vad det gjort sista tiden. Red utan gramanen eftersom jag inte kunde hitta den, men det vart faktiskt mycket enklare. När jag rider med gramanen på honom så blir det bara så att jag tar tag i den alldeles för mycket, och då blir han ännu tyngre i handen. Det klart att det var svårare att få honom loss i sidorna, men när han väl var loss så blev han inte alls så där tung i handen! Annie frågade också om inte han skulle få vara med och tävla i påsk, men just då så var tävling så långt borta, men efetr dagens lektion så har jag faktiskt funderat om lite.. Jaja, vi får väl se hur det går framöver! Dessutom är han ju inte mätt, så ja vi får väl se ;)

Imorgon ska jag jobba hela dagen och rida på lilla Dampisen! Mamma var även iväg och hämtade bussen som vi har hyrt idag. Ska man åka 22 mil n'r det är snö och mörkt så känndes det bättre, både för oss och för Dandy :) Så den ska packas imorgon och så ska vi prova att lasta Dandy så att vi vet att han går in haha :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0