Tävling Högbo Rk 19/2 2011

Ja vad ska man säga.. E-on termometern påvägen till motorvägen stod på -25 grader när vi åkte förbiimorse, och inte blev det varmare kan jag lova!
Dampis var väldigt pigg inför första klassen (La:2) och gick och småtravade hel vägen till ridhuset. på framridningen var han riktigt fin! Travade superfint och var väldigt alert och fin. jobbade honom väldigt lång och låg så att han baracskulle slappna av, och han jobbade väldigt bra. Innan jag gick in på banan så var han hur fin som helst, travade verkligen jättebra med stora steg!
Väl inne på banan var han verkligen jättefin! Hade en fantastisk känsla som jag inte haft sen i maj. Han bara gick av sig själv! Det gick nästan lite fort ibland! Sen hade vi några missar, bl.a. i skritten, ena travöknngen och ena bytet. Men i det stor hela så känndes han verkligen SUPERFIN! Sista travökningen var verkligen kalasbra, och resultatet blev 64%. Och man kan säga att protokollet iprincip bara bestod av 4: or och 8:or.. hähä! Nej men på det som var dåligt hade vi 4 och på det som var bra hade vi 8, och där emellan kom det ett gäng 6: or och 7: or! Med det resultatet slog vi till på en seger! Min fina lilla häst!
Känns verkligen så roligt! Det har varit så himla motigt ända sen i somras på tävling, och nu äntligen så känns det som att det släppte! Han är så fantastisk min lilla pluttis <3

Inför andra klassen så red jag fram typ 20 minuter, för jag trodde han skulle vara trött. Men han var faktiskt riktigt pigg och fin! Så jag red fram likadant här, lång och låg så att han bara skulle slappna av och gå framåt.
Väl inne på banan så inledde han med en travökning värd minst en 10:a innan programmet börjat!
Skolorna var helt okej till höger, men till vänster är det svårare så där tappade han lite bjudning, men han kom tillbaka väldigt fort igen. Galoppen tyckte jag var bättre i det här programmet än i förra, likaså skritten.
I det stora hela var änslan verkligen på topp! Jag är verkligen sjukt nöjd med min fina lilla häst! Resultatet blev 60,0%, vilket är fullt godkännt med tanke på att domaren låg väldigt lågt (vinnaren hade 64 och det var bara 4 st som var över 62..)!

Nej men jag är verkligen så himla nöjd med den här dagen! Det var värt att gå upp kl 5 imorse, åka totalt 44 mil, stå ute i -25 och vara borta i totalt 17 timmar! Det har verkligen varit så motigt så länge när vi har tävlat nu, men nu känndes det verkligen som att han tyckte det var ROLIGT att tävla igen! Det klart att det hade varit roligt att få ett kval, men att känslan var på topp är värt så mycket mer!

Nu laddar vi om inför nästa helg då vi ska till Täby och rida en La:p1! Men imorgon ska lilla Dampisen få vila så vi ska nog skritta ut om han tänker sköta sig ;) Dock får jag minsann inegn sovmorgon... Måste vara i v-by stallet kl 08 för att hjälpa till på klubbhoppningen... KUL -.-
Sen ska jag nog träna lite på MusBus om jag orkar hehe, men jag måste ändå vara kvar av lite olika anledningar ;) Sen ska jag ut till Hogsta och skritta på lilla Dampisen!


Älskade lilla häst <3
Ser ni förresten vilket fint täcka han har fått? Jag fick en förtidig 18-års present imorse så att Dandy fick vara fin och slapp frysa! :D


Kommentarer
Postat av: Ida

Gud va kul, jag följde på Equipe igår hehe, GRATTIS! :D <3

2011-02-20 @ 10:27:21
URL: http://fagelbroryttaren.blogg.se/
Postat av: Helena

Gud vad roligt, skönt att det äntligen känts bra på tävling också ju! Grattis! :D

2011-02-20 @ 10:43:34
Postat av: Johanna

Grattis :D

2011-02-20 @ 15:01:44
Postat av: Hanna

GRATTIS!!!



Håller med dig att känslan är såååå viktig. Bra jobbat!

2011-02-20 @ 15:39:52
Postat av: Humle

grattis :)

2011-02-20 @ 16:11:44
URL: http://respirato.blogg.se/
Postat av: Jenny

Grattis!! Vad duktiga ni är!!

2011-02-20 @ 16:36:09
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Jenny

Glömde att säga att täcket passar honom jättebra!

2011-02-20 @ 18:31:29
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Gud vad kul!! :D stort grattiiis! :D

2011-02-22 @ 19:02:20
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0