16/1 2011

Maria tempade Dandy imorse innan han fick gå ut i hagen, men han hade ingen feber. Så han fick gå ut i hagen och såg väldigt pigg och glad ut när jag kom och hämtade honom vid 12. Dock spöregnade det ju hela morgonen, så jag misstänker att han stod där och såg söt ut bara för att få komma in.. (a)! Dandy avskyr nämligen allt som har med vatten att göra! regn, spolspiltan, vattenpölar.. aa you name it!

Tempade lilla Dampis igen innan jag skulle rida och då hade han inte heller någon feber och hade inte varit snorgi på hela dagen! Dock hade jag lite misstankar om att han var förstoppad, eftersom han inte hade bajsat på hela dagen.. Men jag gick ner och red lite iaf, och då släppte det!
Jag red mest i skritt pga hans lilla förkyldning. Skrittjobbade i 40 minuter och travade sen i 15 minuter. Måste faktiskt säga att han var rätt fin! Hade inte alls den där känslan av att han var seg och trött idag!
Men han ska ändå få ta det lite lugnt ett par dagar till, så att han verkligen bli av med den lilla sjukdomen han har! Känns ju onödigt att dra ut på det när han likagärna kan få gå lite lugnt och verkligen bli frisk!

Pga att han hade haft lite problem med magen på dagen så fick han någon olja i extramaten (minns inte vad den hette, men funkar tydligen mot förstoppning och sånt). Men nu ska det inhandlas någon form av linfrön så att han slipper det här! Det är ju inte första ågngen det händer heller!
Ryktade honom sen på kvällen och smorde allting som vanligt :) Hann även med att städa ur mitt skåp innan mami kom och hämtade mig.

Imorgon går jag i skolan till 12.30, därefter ska jag direkt ut till Hogsta och jobba en stund på eftermiddagen. Dampisen ska skrittjobbas och joggas lite lugnt imorgon också :)


Dampis påklädd och redo inför sin skönhetssömn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0