24/1 2011

Skulle ha ridit Musse imorse, men det vart aldrig så. Åkte tll stallet, var där 40 minuter och åkte hem igen.
Åkte iaf ut till Hogsta sen eftersom jag skulle rida lektion 16.30. Dampis var helt okej redan från början, lite seg men ändå 100 ggr bättre!
Så jag värmde lite i galopp och red sen lite i trav och sen började vi med programmet. Skulle rida igenom La:p1 eftersom det är den jag ska starta på fredag.
Hela programmet gick faktiskt väldigt bra! Han fick en väldans bra takt i traven, gjorde fina skolor, bra 8m-volter och fina travökningar! Även skritten blev väldigt mycket bättre än vad den varit tidigare! I galoppen tyckte jag att han var lite tung i handen och jag "överred" lite med överkoppen i de enkla bytena. Men annars var det alldeles askalas!
Anledningen till att han var lite tung i handen var för att vi hade dratt åt nosgrimman väldigt många hål.. hehe :D Jag har alltid ridit med den väldigt löst spänd, vet egentligen inte varför men det har bara blivit så. Men idag kännde Emma på den och sa att vi MÅSTE dra åt den, iaf lite ;) Dandy har ju gått med tungan väldigt mycket ute på sista tiden, så vi testade helt enkelt med att dra åt nosgrimman lite. Och då drog han inte ut tungan en enda gång under hela programmet! Dock tyckte jag att han blev lite tung i handen, men det syns ju mindre i ett program än vad tungan gör :)
Så vi kom fram till att jag kan rida med den lösspända nosgrimman när jag tränar och på framridning och så, för då gör det inget att tungan är ute, men 5 minuter innan vi går in på banan måste den dras åt. Allt för att dölja problemen :)
Det gäller att hitta sånna här små saker som gör att problemen inte syns! Samma sak i de enkla bytena nör han blir lite stark, då måste jag hitta ett sätt att göra avsaktningen utan att det syns! Något sånt knep har vi inte hittat ännu, men det kommer också!

Sen hände det något lite roligt :) Jag skulle gå upp i butiken och köpa ett nytt bogskavskydd till Dampisen. Väl där träffar jag min gamla ridlärare Mimmi! Jag red för henne på Cornelius i typ p1-2 kanske? lite roligt var det iaf :)

Fixade allt med Dampisen sen och Josephine klagade på att jag var så himla långsam... förstår inte alls vad hon menar med det?! :D men jag tycker det är så skönt att inte behöva stressa när man är i stallet! Då kommer jag hellre hem en timme senare. Men just det där att få ta det lugnt när man är i stallet och inte behöva ha en sån jävla tidspress på sig hela tiden! :)

Imorgon ska Dampisen få vila men jag måste åka ut till stallet på morgonen och gå med honom. Har värsta planen för imorgon bitti kan jag lova!
07.00 - bussen går från brommaplan till stallet
8.52 - 9.33 - åka hem
11.56 - åka till skolan

Men nä, nu måste jag plugga! Har ett giant hemprov i historia som ska vara klart till imorgon och jag kan inte direkt påstå att jag är klar... he he he ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

varför red du itnte musse? när flyttar du till vby igen? : kram!

2011-01-25 @ 21:53:54
Postat av: Fredrika Källström

Lycka till på fredag!! :D

2011-01-27 @ 22:59:15
URL: http://fkallstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0