7/1 2011

Jobbade hela dagen och red lektion för Emma vid 16.30.
Dampis var lite småseg i början. Fast det roliga är att så som han är nu när han är seg, är så som han var tidigare när han gick på bra framåt! Så det känns ju faktiskt riktigt bra!
Men när han väl kom igång så blev han riktigt pigg och stark! Han tar tag i högersidan och om jag drar emot så trycker han ut tungan. Men jag fick jobba med att lossa honom ordentligt i högersidan och sen åkte inte tungan ut nå mer :)
Red mycket i galopp, eftersom det är lättare att få loss honom där. Tränade även lite enkla byten och förvänd galopp på serpentiner. Han kan ju det där, men måste bli lite starkare och vi måste hitta varandra lite mera för att det ska bli perfekt. Även om jag haft honom i över ett år så har vi ju lixom inte kunnat träna på sånt här eller hittat varandra just där! Låter egentligen lite konstigt, men ni kanske fattar vad jag menar? :)

Red lite i trav sen också och Dampis var finfin! Gjorde lite öppnor och slutor som blev väldigt bra. Skolorna börjar bli mycket bättre över lag! Jag tycker fortfarande att det är svårt, men ju säkrare Dandy känns desto säkrare blir jag på att det blir rätt :)

Emma tyckte att han fick en väldigt fin trav idag! Formen är inga problem längre, han går stadigt i en högre form än vad han gjorde förut! Förhoppningsvis så är det ju det som har gjort att han har blivit halt så mycket tidigare. Han har ju inte orkat bära sig ordentligt och komma upp i formen, utan lägger sig istället på bogarna och går och belastar frambenen!

Vi avslutade när han var riktigt fin! Ska träna både imorgon och på söndag också.
Sen ska jag få Josephine att rida på min lilla häst någon dag också :D Om hon vill så ska hon rida hoonm en gång i veckan eftersom jag inte hinner rida varje dag! Och eftersom hon är så liten och duktig så kan ju hon rida honom utan problem! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0