8/1 2011

Började dagen med att jobba "3-timmars-pass" på vällingby. Kan ju inte påstå att jag har saknat att mocka torv om man säger så! :P
Sen åkte jag hem en snabbis och sen vidare till Hogsta. Vi började med att gå upp till shopen för att köpa en till hink (eftersom Dandy har börjat drick ur sin hink över natten. Har han aldrig gjort tidigare!). Blev en röd den här gången, eftersom det bara fanns en röd och en mörkgrön. Jag vill ha ljusa hinkar så att man ser om det är skit i vattnet :) Dock är det ju inte så välmatchat nu med en röd och en rosa hink.. :P
Köpte också en hinkhållare och en lädergraman i ponnystorlek!

Red lektion sen för Emma vid 16.15. Dampisen var lite seg i början, men ändå helt okej.
Värmde upp själv och började sedan jobba i galoppen. Han höll på och la ut tungan i högervarv, men det lägger han av med när han kommer loss till höger! Så mycket av galopparbetet går ut på att få loss den där högersidan. Vi jobbade också med de enkla bytena som faktiskt blev riktigt bra efter ett tag! Själva avsaktningarna och galoppfattningarna är det inga fel på, men skritten där emellan blir trippig, spänd och kort. men när jag får honom att skritta bättre så blir bytena riktigt bra!

Red igenom La:p1an sen också. Det var lite svårt att rida på kort bana i ett långt ridhus och jag glömde bort att svänga några gånger... :P
Skolorna var helt okej, han tappade lite bjudning men han gör ändå själva skolorna riktigt bra nu! 8 meters volterna blev nästan lite små faktiskt och förvända galoppen till vänster blev inte så bra! Första travökningen var också lite matt, men den andra blev 100 gånger bättre!
Emma sa efteråt att går han såhär så borde det nog inte vara några problem alls att kvala! Han är stadig, går i balans, har en bra galopp och gör fina skolor. Det är skritten och den fövända vänstergaloppen som är det svåra! Men nu har vi hela januari och halva februari på oss att träna innan första starten! Så förhoppningsvis går det här vägen nu!

Ska träna imorgon också och sen får Dampis nog vila på måndag och tisdag skulle jag tro. Eller så får han gå måndag också och vila tisdag onsdag. Aja, jag vet inte riktigt, vi får väl se :)


Dampisen på Hogsta i somras :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0