Dag 3 - Min största rädsla inom ridsporten

Jag har nog ingen sån där extremt stor rädsla. Är väl mer lite allmänt smårädd ist ;)
Men det klart att jag är rädd för att ramla av och dö eller att hästen ska gå omkull och bryta benet, men det är inte direkt så att jag är rädd att det ska hända varje gång jag rider ut eller hoppar!
Däremot tycker jag att hoppning är lite småläskigt, speciellt med Dandy eftersom han kan bli lite busig. Och ja, alla har väl sett vad han gör när han busar..?
Jag är heller inte jätteförtjust i att rida ut på Dandy. Han har ju busat och så ute i skogen, så jag rider aldrig ut på honom helt ensam. Skritta ut är inga problem, men rider ut gör jag inte själv.

Det är väldigt synd att jag varken gillar att hoppa eller rida ut, eftersom Dandy verkligen älskar det! Han tycker det är superkul att få galoppera i snön eller gräsängar och hoppa hinder!


men vi har ju faktiskt hoppat och ridit ut ändå :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0