Dag 5 - Det här finns i min ryktlåda

För tillfället är min borstsamling väldigt tom, eftersom jag köpte nya borstar inför flytten till Hogsta och då köpte jag bara det jag verkligen behövde.
Så just nu innehåller den en rotborste, en mjuk borste, ryktborste+skrapa och hovkrats ;)

Men min borstsamling hemma är desto större om man säger så!
Borstarna ligger samlade i en blå groomingbag från Hööks. Tycker den är perfekt att ha borstarna i eftersom jag måste bära ner allt från loftet varje dag.
Vad finns då där i?
* Rotborste, en grön och blå som lustigt nog heter Dandy :D
* Rotviska från Hööks. Den har hängt med i många år! Köpte den när jag red på Power för 7 år sedan :)
* Mjuk borste. Perfekt att använda efter rykten.
* Ryktborste och ryktskrapa. Har världens bästa ryktborste som jag kidnappade från stallets allmänna borstlåda för något år sedan! I gengäld gav jag bort min gamla :)
* Massageborste - helt klart Dandys favorit!
* Hovkrats. Bäst är förståss dom där som man kan köpa för 5 kr, riktigt hållbara är dom!
* Nagelborste att skrubba hovarna med.
* Svamp
* Man och svans borste
* Mankam och gummisnoddar
* Idomin, vaselin och helosan till mungipor osv.
* Hovolja
* en handduk att torka av diverse olika saker med ;)
* Pälsglans
* Vattenspruta

Tror nog det var allt faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0