4/7 2011

Skulle ju rida lektion idag, men allt vart bara kaos. Jag vaknade inte fören vid 12.30, och strax därefter fick jag veta att jag skulle rida 14.30.. Såhär på sommaren går bussen hemifrån mig till tunnelbanan sisodär 3 gånger i timmen.. Bussen ut till stallet går ju högst en gång i timmen, men det funkar att gå sista biten om det skulle krisa.
Så jag stressade gärnet och gjorde verkligen allt för att hinna. När jag väl kommer till stallet och inser att jag faktiskt hinner rida, så visar det sig att Fridas paddock var tvungen att användas av en annan häst imorse, så hon hade inte fått gå ut fören kl 13.. Och då känns det ju väldigt taskigt att ta in henne kl 14 .. men men, sånt händer. Så jag fick snällt stå och vänta tills klockan blev 4 å hon skulle in.

Så någopn lektion vart det ju inte. men dressyr skulle det iaf bli, och med tanke på att vädret inte var det roligaste så red jag i ridhuset. Väldit vågat om jag får säga det själv med tanke på att det alltid går sämre i ridhuset än på utebanan... Frida känndes iaf inte så trött i kroppen, men dagen till ära så var ledningarna lite väl långa hos lilla pluttan! Reaktionsförmågan var inte på topp om man säger så, men det beror ju på lite mental trötthet! Annelie föreslog att Frida skulle ha lite mental träning, typ "när du släpper ner armen kommer allt vara bra igen"-stuket! hmm, undrar om det skulle funka? ;)
Jag red mest bara igenom henne och hon fick arbeta lösgörande på långa linjer.

Imorgon får vi se vad som händer, ev skulle Fridis få gå lektion då istället. Men ja, jag vet inte. Annars så blir det nog en tur i skogen för våran del!

<p>Min fiiina tjääääj &lt;3</p>


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0