27/6 2011

Idag mina kära vänner har ju CYKLAT till stallet! Ja, ni läste rätt, JAG har cyklat de 1,5 milen till stallet.
Fridedullanrullan fick gå lektion tillsammans med Raggan, så jag och Maria skrittade ut tillsammans innan och Frida hittade sin nya själsfrände. Hon är ju inte så förtjust i andra hästar om man säger så, men Dandy dög iaf förut, och även Kovo. Men nu har hon hittat en ny liten vän i Raggan!
Fridis var iaf lite mongo i början, ibland var hon superfin och ibland var hon extremt mycket stretigare än vanligt. Hon vet hur man flashar underhalsen om man säger så ;) Så när hon var uppvärmd fick jag börja med att rida noggranna hörn, alltså galopp på långsidan, skritt genom hörnet, galopp på kortsidan, skritt genom hörnet osv. För att få henne extra uppmärksam så varierade jag mig lite mellan att trava eller galoppera efter hörnen.
Dock fick jag henna inte riktigt så uppmärksam och alert som jag vill ha henne, så då övergick vi till att göra en miljon övergångar från trav till skritt. Tillslut så lyssnade hon faktiskt riktigt bra, och då övergick vi till endast tempoväxlingar. Fridisen vart verkligen superfin!
Därefter arbetade vi lite i galopp och jobbade med att få fram en bra och rund galopp i båda varven. Högergaloppen är egentligen bättre när man väl får till det, men den är så sjukt jäkla svår! Antingen så går det fort och den är rund, eller så kan man ta tillbaka den och och den blir 4-taktig. Men idag fick vi faktiskt till det relativt bra! I vänster är det lite lättare, även om galoppen i grund och botten inte är lika bra där. Emma sa iaf att det var definítivt den bästa galoppen vi visat henne!
Allt som allt är jag jättenöjd med passet och Frida växer verkligen i mina ögon för varje dag! Det är så roligt att få jobba med en häst där varje dag verkligen gör skillnad!

Efter lektionen så skrittade vi en sväng ute och sen fick Frida duscha. För att hon skulle torka lite snabbare så tog vi en promenad ute i 30 minuter. Därefter var det bara kasta sig på cykeln och cykla de 1,5 milen hem igen.. Sista biten från Islandstorget hem till mig var som att bestiga ett berg! Hej träningsvärk säger jag bara!

Bebishest <3
Min bästa lilla kossa <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0