29/6 2011

Ville rida lektion för Emma idag för att checka av att allt känndes bra inför helgen. Men hon skulle ju åka iväg med Helgis till Bergåkra för att träna för Edward imorgon, så jag skulle inte hinna rida. Men som tur var så löste hon det och jag fick rida iaf! Verkligen jättesnällt!
Jag kan säga att det var en himla tur att jag fick hjälp idag, för Frida började med att visa vilken vacker underhals hon har..! Hon kan, precis som lilla Jack kunde, iprincip vända ut och in på sig själv och böja halsen åt fel håll som en banan!
När jag fick lite hjälp så blev det bättre, men fortfarande inte tillräckligt bra. Så dagens träningspass gick mest ut på att få henne ordentligt lösgjord och "med mig". Men det som är roligt är att hon inte gör såhär för att vara dum, jag tror istället det beror på all energi hon börjar samla på sig nu! Idag skulle jag t.ex rida förvänd galopp på fyrkanten för att få koll om högerbogen. Det tyckte Frida var kalaskul och ville helst springa jättefort på långsidorna, hela tiden med öronen spetsade rakt fram! Dessutom märker man så tydligt på henne att hon orkar så mycket mer nu. Nu går inte all energi åt till att andas längre, idag orkade hon tillomed bli ofokuserad och köra huvudet rätt upp i vädret när det kom ut folk från butiken!
Men det är ju positivt att hon orkar mycket mer nu, så jag klagar inte! men jag måste erkänna att det var lite lättare när hon inte hade så mycket energi.. :D

jag tycker ändå det var bra att det här lilla bakslaget kom idag, för nu vet jag hur jag ska lösa problemen om hon gör såhär i helgen! Så vi är redigt taggade och hoppas att ni håller alla tummar och tår för att det går bra! :D

Imorgon är det jobb som står på schemat och Fridis ska vila så vi tar en liten skrittur.


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Ååh, känner igen bananhalsen! Vendela kan se ut som att någon vänt hennes hals åt fel håll, så att nacken liksom hamnat på undersidan istället.. :O Hahah!



SV; Tack så jättemycket!! :D Ja, det ska bli jättekul, detsamma! Dock så har Vendela muppat sig lite i högersidan nu på senaste, så jag hoppas att vi inte gör bort oss totalt i det där motståndet. Men äh vafan, det löser sig :D



kram

2011-06-30 @ 00:01:24
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0