4/6 2011 Tävling Knivstaorten

Fridisens och min debut idag alltså!
Var i stallet och fodrade hästarna imorse. Kan säga att jag har blivit lite bortskämd med att bara behöva fodra 10 hästar när man ska på tävling.. Nu ska plötsligt alla 50 hästar ha mat! Men som tur va så hade jag ju bästa Ellenv och Mickan med mig, så Ellen och jag fodrade medan Mickan tog hand om Frida.

Lastningen gick toppen och Frida stod som ett ljus hela vägen!
På framridningen var hon ganska seg och jag fick lixom inte igång henne. I collectingring vart det bättre, men fortfarande inte bra. Själva programmet var lite blandat - traven var ok, skritten var bra men galoppen var under all kritik! Det var typ inte ens galopp?! Så ja, poängen blev ju därefter!

Mellan klasserna tänkte vi ställa in Frida i transporten eftersom det var lite svalare där, men Frida hälsade att hon inte alls hade någon lust med det! Mongoponny! Så det slutade med att hon fick stå i solen iaf och skylla sig själv ;P

Inför andra klassen gjorde jag allt för att tagga upp henne ordentligt! halt-trav-galopp-halt osv. Hon är ju rätt lik Dandy på så sätt - att dom måste taggas upp inför start! Red fram kanske 20 minuter och hon var helt dyngsur stackarn! Men jag vet inte om jag vågar klippa henne, dels för att hon har lite problem med att få pälsen att växa (hon klipptes i vintras och nu börjar pälsen se "normal ut"), men också för att hon har så himla lätt för att få skav...
Själva programmet gick mycket bättre än det första! Dock missade vi i 3 av 4 skolor och det ena enkla bytet, vilket det är koeff. på. Så det drog ju ner jättemycket. Dessutom missade vi typ hela högergaloppen haha! men hon gick emot skänkeln i fattningen och då blev jag arg på henne. Då kontrar hon bara med att bli ännu grinigare tillbaka och liksom "stänga av" lite. Det resulterade i att hela högergaloppen var typ 4-taktig ;) Men bl.a. så hade vi en 8a på 8m-volterna och 7or på båda uppvändningarna. Så för mig vägde det som var bra upp det som var dåligt, och när vi har hittat varandra lite mer så kommer allt att bli bättre!

För de övriga i laget gick det strålande! Sandra och Fiona kom tvåa på 69% och fick därmed sitt andra nationella kval! Ebba och Afke blev 4a på typ 65% tror jag, och fick alltså även de sitt andra kval! Ebba och Countess kom precis utanför placering på 64 tror jag! Det innebar att laget kom tvåa denna omgång! Superroligt!

Frida och jag laddar om inför Roslagen om två veckor. Vet inte om jag rider båda klasserna eller bara La:1, vi får se helt enkelt! Det märks att vi inte har hängt ihop i mer än två veckor, framförallt när hon bevisar att hon verkligen är ett fuxsto! Jag har börjat hitta knapparna mer och mer, men än är det inte bra nog!
Men idag flyttade hon ju ut till Hogsta och fick ta över Dampis box! Så nu ska här tränas ordentligt! Framförallt så ska ju kondisen tränas ;)

Imorgon ska Frida vila så hon ska skrittas ut. Tänkte passa på att skritta förbi Norrby för att få se min lilla Prins :D Dessutom jobbar jag hela dagen. Dock ryktas det om lite svalare väder.. kanske lika bra det så man slipper bondbrännan ;)

<p>Kan man inte vara bäst så kan man alltid vara snyggast!</p>


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0