7/6 2011

Jobb idag också! Lökigt som fan alltså! Helt galet vad varmt det var.. Inte blev det ju bättre av att alla hästarna som vanligt skulle skrittas av, och det är ju ingen hit att rida i shorts och att dra på sig ett par ridbrallor i den värmen var inte att tänka på.. Så då gick vi ju med hästarna istället. Kan inte påstå att det var så behagligt direkt! haha! I-landsproblem helt klart!

Red Frida när jag hade slutat och vi gav oss ut i skogen och galopperade! Hade ju kunnat rida henne tidigare, men eftersom hon har så lång päls och vi skulle konditionsträna så känndes det schysstare mot henne att göra det på kvällen!
Vi skrittade iaf bort mot Norrby för att titta till Dampis. Han såg ut att ha det väldigt bra och magen har definitivt växt.. ;)
Fridis och jag fortsatte iaf ut på galoppslingan och travade först en länga där. Sen vart det 4 längder i galopp! Friday var lite seg i början, så då red jag på ännu fortare och då tyckte hon det var superkul!! Efter 4 längder var hon iaf dyngsur av svett, så då skrittade vi hem igen. Det är så himla roligt att bara fräsa på i skogen på en häst som man känner att man verkligen kan vara säker på! Frida är världens snällaste och skulle aldrig få för sig att bocka!

Imorgon har jag första skoldagen på en vecka! Lite smått meningslöst, men vad ska man göra?! Sen ska jag nog ut och galoppera lite på Frida, fast lite lugnare för hon är nog trött från idag! Därefter ska jag ju iväg till v-by stallet och rida lektion för Fia.

Friday<3
Ibland är hon lite charmigare än vanligt, Eller?! :P
Hon hälsar iaf att det är jobbigt att galoppera i skogen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0