8/6 2011 lektion på v-by

Red Pjotter på min lektion nu på kvällen. Han är så rolig att rida, så arbetsvillig och relativt välutbildad!
Vi red ute i paddocken och Pjotter som är väldigt myggkänslig koncentrerade sig mest på myggen. Dock hade jag dränkt honom i myggmedel, så hade jag varit mygga hade jag hållt mig minst 10 m därifrån ;)
Själva lektionen gick i det stora hela ganska bra. Koncentrerade mig mest på att bara få honom att spänna av och arbeta i en lite lägre form. Han har ju väldigt lätt för att bara trycka upp nacken.
Vi gjorde en övning som Fia kallar "trappan". Den går ut på att man rider öppna ca 10 m på långsidan - går in i en sluta in till kvartslinjen - öppna på kvartslinjen ca 10 m - sluta in till medellinjen och sedan räta ut och rida rakt fram. Är slutorna för svåra kan man istället rida skänkelvikning på de linjerna, och istället för att rida öppna kan man rida rakt fram med endast ställning, vilket är nog så svårt ;)

Nästa vecka är min allra sista onsdagslektion för Fia! Känns lite tråkigt faktiskt.. :(

Erkan fotade lite också, så fick hon någon fin bild på pjottris så ska den minsann upp här :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0