It´s time to say goodbye..

..till mitt käraste Vällingby!
Dags att säga hej då till ridskolan jag har hängt på i 12 härliga år. Ridskolan där jag har funnit de vänner som idag är några av mina allra närmaste. Ridskolan där mitt intresse drogs igång och där jag fanna hästen som gav mig motivationen att fortsätta även när det var väldigt svårt!

Tänkte dra en kort verision av alla dessa 12 år.
Jag vet inte hur allt började, men jag red ett år på allmänna lektioner (man bokade från gång till gång och red en halvtimme), och när jag var 7 år fick jag börja i en riktig grupp. Favortihästar hade jag ju såklart många, men bäst var nog Castor, Rainbow och Linus. Därefter blev det Cornelius som var stjärnan!
Jag minns inte jättemycket va mina första år, kanske för att det inte var så mycket att minnas?! det hände inget speciellt mer än att jag var där och red en gång i veckan.
När jag var en sisodär 10 år började jag hänga i stallet lite mer. Jag började rida klubbtävlingar Märke2 på Cajsa, sen när Power kom och jag fick rida honom så inledde vi vår tävlingskarriär med att hoppa över dressyrstaketet 12 gånger! Detta är dock 7 år sedan nu!
Sen har det lixom bara rullat på! När jag var 12 fick jag Joy och vi stod ju uppstallade på vällingby hela tiden. Jag slutade då rida på ridskolan under sisodär 2 år kanske men när jag var 13-14 började jag jobba i stallet och red också stor häst en gång i veckan. Det var ju då som bästa lilla Theo kom in i bilden! Och så kom ju även resten av de ponnyer jag har fått ridit och tävla!
Jag har haft så många roliga år på Vällingby, men någon gång är det dags att gå vidare!
Den här terminen har varit skitjobbig verkligen. Det har varit tungt att hinna med skolan, hästen, jobba på Hogsta och dessutom jobba på v-by en gång och rida lektion två gånger i veckan. Det har ju inte gått ihop och jag har missat massa lektioner. Så då var jag helt enkelt tvungen att välja bort något, och då blev det Vällingby.
Självklart kommer jag sakna allt och alla, alla fina hästar, alla underbar personal och alla mina fina stallkompisar! Men alla vällingbyare kan räkna med att jag kommer komma och hälsa på, oftare än vad ni anar! Tack vare vällingby har jag inte bara lärt mig rida, jag har även lärt mig handskas med människor, fått gå ledarskapsutbildningar, jag satt med i ungdomssektionen och var Stallvärd.
Jag har så många minnen från den här ridskolan! Alla avslutningar, alla julshower, alla tävlingar och bara alla dagar i stallet!











Lite blandade bilder från åren på vällingby!
Har så sjukt många så jag inte ens hittar alla!

Tack alla fina människor för de här åren, jag kommer sakna er!


Kommentarer
Postat av: Louise

Nej, det är fasiken inget lätt det vi håller på med haha! Men förhoppningsvis så lönar sig allt slit sig en vacker dag ;)

Ja, det ska bli jätteroligt! Ska du dit med Fredag? :)

2011-06-17 @ 11:21:42
URL: http://ponnymaffia.blogg.se/
Postat av: Elin

aaaw, kommer sakna dig i stallet Grapie! Men vi ses säkert ändå någon gång ;D. Du vet att du är bäst! <3

2011-06-19 @ 13:08:55
URL: http://lyckopillerelin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0