12/3 2011

Jobbade som sagt hela dagen med Maria. När stallet var färdigt och hästarna hade kommit in från hagen så gick jag ut på en liten prommenix med Helge. Kan meddela att det var jävligt halt, trots att jag (mot min egen vilja) hade broddar på gummistövlarna! Helge var dock extremt understimulerad och gick och bet på precis allting, ända tills vi mötte maria och candy man, då var han minsann snäll osm ett ljus igen! Ögontjänare, Elleeer?! ;)

På eftermiddagen så red jag en sväng på Dampis. Red med ett spö och han var väldigt fin! travade fint och hade en väldigt bra och kvick galopp! Joggade bara ca 20 minuter och sen skrittade vi en sväng ute, vilket Dampis tyckte var jättemysgit :)

Vi är riktigt taggade inför imorgon båda två (hoppas jag haha! :D)! Nä men Dandy har kännts så himla fin hela den här veckan så jag hoppas verkligen det håller i sig imorgon också! Vi ska inte åka fören typ vid 12 från stallet, vilket innebär att Dandy kan gå i hagen på morgonen! Superskönt verkligen eftersom han blir så mycket piggare när han har fått gå ute först.
Vi har lagt om taktiken lite inför morgondagen. Först var planen att jag skulle rida lite hemma innan vi åkte, men eftersom han ska gå två klasser så kommer han säkert varar trött då. Så istället får han skritta fram länge på tävlingsplatsen, jobbas i skritt och sen ridas ordentligt i collectingring! Tror det kommer passa honom alldeles utmärkt :)

Tyvärr vill inte min dator sammarbeta med mig, så det blir inga bilder idag :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0