1/3 2010

Ny månad = vi går mot ljusare tider! Äntligen!
Dampis har varit lite varm i vänster fram sista dagarna. Vi upptäckte det när vi kom hem från Täby i söndags (han var inte varm när vi åkte på morgon, det är det första som kollas när jag tar av skydden :)), och igår var han fortfarande varm men inte svullen.
Idag var han inte ett dugg varm längre. Dock upptäckte jag en ny liten skavank.. Vänster bogspets var full av massa utslag. Han är ju skavd där och har tappat massa päls. Men nu var det alltså inte bara pälslöst, utan även utslag som kliade jättemycket! Men han hade ingen feber iaf, så rida kunde jag göra ändå.
Så jag red ut på lilla Dampis och han skötte sig väldigt bra! Vi skrittade och travade mest, men lite galopp blev det också! Underlaget var faktiskt väldigt bra för att vara så upptrampat!


Imorgon ska Dandy nog få skritta lite. Han går ju i hagen på morgonen och jag ska in till la stada med Fritte för att byta lite grejer. Så jag kommer inte till stallet fören lite senare. Men vi får se :)


Dampis på Nf-SM i somras


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0