28/3 2011

Åkte till skolan imorse, och precis som vanligt så visar det sig att dagens enda lektion var inställd.. Så jag passade istället på att göra andra nödvändigheter innan jag åkte till stallet vid 12.

Dampisen gick en promenad idag också. Som vanligt så gick vi utomhus först, och idag kunde vi gå hela 40 minuter innan han började dumma sig! Fantastiskt! ;) Vi håller oss dock fortfarande i närheten av stallet, ifall han skulle få ett sånt där extremt damputbrott. Då är det skönt att inte ha så långt tillbaka!
Man känner så tydligt på honom när han tänker börja fjanta sig, och då stannar jag bara och backar några steg och då ger han sig! Dessutom får han ibland för sig att han inte vill gå på vissa vägar, t.e.x så vill han inte gå ner mot Norrby. Efter lite övertalning får jag dock med honom ner på den vägen och sen går vi bara en kort bit där. Men för varje dag går vi längre och längre, så i sommar kanske vi kan gå hela vägen runt (a) ;)

Eftersom han började dumma sig efter 40 minuter så gik jag in i ridhuset och gick 10 minuter där och sen 10 minuter ute igen, och då var han supersnäll igen! :)
Imorgon får han nog också skritta en sväng på morgonen. Sen på onsdag ska jag rida lite lätt på honom :)


Såhär söt var lille prinsen igår när jag skulle hämta honom i hagen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0