29/3 2011

Precis som alla andra tisdagar så var jag i stallet imorse. Gick med Dandy i 45 minuter och han var så himla snäll verkligen! Vi kunde tillomed gå en ganska lång bit på vägen ner mot Norrby, plus att vi kunde svänga vänster på vägen tillbaka! haha låter ju verkligen jättelöjligt, men ett proböem har varit att jag låtit Dandy vinna över mig för att jag inte har velat att han ska hålla på att skutta och hoppa. Men nu är det slut på det vill jag lova! När han inte vill något så stannar han och blåser upp sig och sen vänder han själv. Då har jag fått stanna honom och sen har vi ändå gått åt det håll han velat, men det är det minsann slut på! Nu de här dagarna när han har gjort sådär så har jag bara petat till honom med spöt, och visst har det inte bara varit glada miner då, men han har efter lite övertalan ändå gått med dit jag vill! Även om vi då inte går särskilt långt på den vägen så har vi ändå gått där och han har fått känna att han inte har vunnit! För varje dag har han gjort precis samma sak på precis samma ställen, men tillslut har han gått med mig och så har vi gått en bit längre för varje dag!

Imorgon ska jag rida på min lilla prins! Han ska bara arbetas lång, låg och rund under ett litet joggingpass. Så ska vi alltså sen hålla på tills dess att kiropraktorn kommer! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

VAd har du för kamerautrustning? :)

2011-03-29 @ 20:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0