30/3 2011

Åkte ut till stallet idag direkt efter skolan. Eftersom jag slutar rätt sent (eller ja, 16.10 men det tar ju 100 r att komma hem) och jag inte är i stallet fören kl 5 pga dåliga busstider så får jag gå från sista lektionen 20 minuter innan jag slutar. Har på något vänstar lyckats få min lärare att gå med på det, vilket är helt fantastiskt eftersom jag då både hinner ta Dandy och rida lektion på kvällen :)

Iaf så red jag Dandy direkt när jag kom. Brukar föredra att mocka innan, men när det är lite ont om tid så sprar man massa tid genom att rida först! Dampisen var iaf ofärskämt pigg och medgörlig! Jag menar han har trots allt vilat en hel vecka, och det brukar faktiskt räcka med att han vilar två dagar för att han ska bete sig som ett riktigt kylskåp! Men som sagt så var han förvånandsvärt fin att rida på! Joggade honom bara 20 minuter i låg och rund form och försökte få honom så avspänd som möjligt (vilket var lika svårt som vanligt när han är pigg :P). Väligt roligt var det iaf, med tanke på att jag faktiskt inte har ridit öht på en hel vecka!!
 
Därefter gjorde jag klart allt i stallet innan mamsen kom och hämtade mig och skjutsade upp mig till v-by stallet. Trodde ju att jag skulle rida på lilla MusseMus som vanligt, men icke! Jag skulle nämligen rida på Theo! Var typ hur länge sen som helst, och jag kan erkänna att jag inte var jättemotiverad med tanke på hur det gick sista tiden.. Så med noll förväntaningar och en fruktansvärt dålig inställning gick jag in i ridhuset, och vad händer? Det går helt fantastiskt bra! Ååh han var så fin min lille heestis!! <3
Tror det var bra för mig att vara borta lite från honom ett tag och rida på lite annat, för sista tiden var allt bara i en ond cirkel. Han vart spänd, jag ställde för höga krav och allt vart bara pannkaka! Men idag gick jag alltså in helt utan varken förväntningar eller förhoppningar, och så gick det alldeles kalasbra! Så himla roligt verkligen! Han är så härlig min lille Theotott när vi arbetar med varandra och inte mot varandra! :)

Imorgon ska jag åka till stallet och jogga Dandy på morgonen. Eftersom jag rider lektion på v-by kl 6 och inte har någon specialidrott på morgonen så är det skönt att ha det gjort redan på morgonen :) Sen rider jag ju som sagt lektion på v-by på kvällen, men innan det ska jag och Pellen ut och springa!!!!

Nu väntar rummet på lite städning (farmor kommer och städar imorgon, vilket innebär att jag måste plocka undan allt från golvet..), engelska arbetet väntar på att bli gjort och därefter väntar kudden på en dejt! ;)


Bästa lilla hästen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0