31/3 2011

Imorgon är det första april. 1/4 2011. Dety är sjukt hur fort tiden går!

Jag var ju som sagt i stallet imorse och red på Dandy. Han är ju alltid lite jobbigare att rida på morgonen innan han har varit i hagen. Så man får ju ta det lite för vad det är. Red 20 minuter i trav i låg och rund form. Dock vill han ju inte sänka sig ordentligt i början av passen, men det blir ju bättre och bättre ju mer han kommer igång. Skrittade även ut efter att jag ridit så att han fick skritta på lite hårt underlag.

Efter att jag varit i skolan åkte jag hem en snabbis, för att sen åka upp till v-by stalelt och ge mig ut och springa med Pellen. Bortsett från att jag hade håll och klagade precis hela vägen (smart cheey som käkar precis innan hon åker hemifrån.. ;) ) så gick det bra. Därefter körde vi lite styrketräning i klubbis! Haha behöver jag säga att barnen stirrade på oss som om vi var helt dumma i huvudet? ;)

MusseMus var fortfarande halt, så jag red på lilla Theotott! Jag var sjukt otaggad innan, även fast det gick bra igår. Vet faktiskt inte riktigt varför. Men vi skrittade iaf ut först och sen red vi i ridhuset. Det gick verkligen riktigt bra idag! Han var lugn hela lektionen och fick inte alls några sånna där små ryck som han får ibland när han inte förstår vad han ska göra. Nä så han höll sig på mattan precis hela tiden och känndes väldigt fin i handen. Kunde rida lugnt och långsamt utan att han tappade all bjudning. Galoppen var också riktigt bra i jämförelse med vad den var sista tiden innan vår lilla paus!
Jag kan egentligen bara konstatera att jag har lärt mig väldigt mycket av MusseMus. Just det där att bara ta det lugnt och inte sätta så jäkla mycket press på en gång, för det funkar varken på Theo eller Musse just nu. Jag kunde göra det på Theo förut, när linda fortfarande red honom och han verkligen var fin, men sista tiden gick inte det och jag hade nog lite svårt att acceptera det. Men med Musse gick det inte att göra så, så då var jag helt enkelt tvungen att ta det lite lugnt och bara rid för att få honom att spänna av, och det har jag verkligen nytta av nu på Theo!
Det är iaf väldigt roligt att Theo och jag har hittat tillbaka till varandra igen, för det är en så fantastiskt rolig häst att rida på när man väl får till det! Han är så himla arbetsvillig, så schysst! Han ställer alltid upp och gör alltid sitt allra bästa! och snart har vi faktiskt kämpat tillsammans i 3 år! Han är fin han min lille häst :)

Imorgon ska jag åka ut till Hogsta och jobba direkt efter skolan och så ska jag rida på min lille Dampis :) På lördag väntar också en heldags jobb och sen på söndag ska jag vara i v-by stallet kl 8 för att hjälpa till på märkesdressyren och sen ska jag träna på MusseMus (om han är fräsch förståss!) innan jag åker ut till Dandy :) Så jag har definitivt saker att göra i helgen ;)

Dandy <3 Träning för Emma! http://karrodandy.blogg.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0