8/3 2011

Tisdagar är det ju Lussan-kurs i ridhuset, och eftersom jag slutar för sent för att hinna rida så brukar Dandy alltid vila på tisdagar. Idag var det dock ingen kurs, men det passade rätt bra att lägga in vila ändå. Så jag var i stallet vid halv 7 imorse för att gå en promenad med Dampis. Vi gick faktiskt utomhus och han studsade inte ene enda gång! Verkar funka bättre att leda honom i grimma och grimmskaft än i träns och longerlina... :P
Vi var ute i ca 30 minuter, dock bara runt anläggningen.
Därefter blev det mockning, ryktning och fixa vattnet.
Lite jobbigt är det allt att åka hemifrån 10 över 6 för att hinna till stallet innan skolan. Ochidag började jag egentligen inte fören vid 12.30, vi har ett grupparbete som ska vara klart på fredag så jag och marre passade på att göra det imorse. Men men, vad gör man inte för sin stjärna? :)

Lilla mongohästen hade dock haft sönder sitt täcke i natt.. Vet inte hur han lyckats, men eftersom det inte är så kallt nu så får han stå med sitt utetäcke både inne och ute :)

Nu ska jag snart åka upp till v-by stallet och jobba.

.


Kommentarer
Postat av: Elinore - Dressyrblogg

SV: haha ja precis :D ja tänkte fråga dig där men så tänkte jag att det skulle vara sjukt pinsamt om det inte var du haha :D

2011-03-08 @ 21:40:24
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0