Nackdelen med fint väder...

... är att man riskerar att få möte när man skrittar ut!
Jag hade tänkt att vi skulle ta oss en lugn skrittur i skogen idag, men redan när vi hade kommit ut ur första skogen så började Dampis skutta för att det kom en häst travandes bakom oss. Sen lugnade han ner sig och skrittade snällt hela vägen till där slingan korsar Enstavägen (?). Det var väldigt halt på slingan, så när vi kom dit bestämde jag mig för att vi skulle gå ut på vägen och ta den vägen hem. Då kom vi ikapp en annan häst, och när vi var ca 20 meter ifrån det ekipaget så travar dom iväg i rätt fräsig trav.. Dampis hade ju självklart lust att hänga på. Så istället för att snällt fortsätta skritta så tränade vi galopp på stället, galoppiruetter och massa andra nödvändiga rörelser.. som om inte det vore nog så var vi ett par vändor ner i diket också! Väl uppe på vägen igen och när dampis väl stod still i en sekund så lyckades jag hoppa av, för det sista jag ville var att behöva göra det ofrivilligt!
Så ja, jag fick prommenera hela vägen hem. Dandy däremot hade ingen större lust att skritta, han tränade minsann på annat! Men den här gången hade han avancerat från galopp på stället till skolor ovan mark! Dandy anser att det gäller att ta vara på varje tillfälle, man kan ju inte ligga på latsidan ;)
Så ja, det var en väldigt spännande upplevelse, och någon lugn skrittur var väl det sista vi hade idag! ;)

Därefter straffades Dandy med att få ett litet bad! Dock bara ben och svans, men iaf :P
Han avskyr vatten, men egentligen är det nog bara en liten fix idé han har fått, för när han har badat i 5 minuter slutar han tramsa och står och sover och tycker det är jätteskönt ;)
Mongoponny nummer ett!
Han är verkligen av sin egna lilla sort.. som om inte det vore nog så har han en enorm kärlek till att putta ner alla täcken som hänger på boxkanten och slänga iväg borstarna som ligger i hängaren på hans boxdörr...

Imorgon ska han också få vila, men då blir det bara en kort prommis på morgonen eftersom jag jobbar på v-by på kvällen ;) Sen ska han minsann på kämpa på onsdag, eftersom han ska vila på torsdag också. Blir så himla dumt den här veckan eftersom jag ska åka till v-by och träningstävla på söndag, så då var bästa sättet att låta honom vila torsdag också ;)


Bilden är tagen första dagen hos oss :)


Kommentarer
Postat av: Elinore - Dressyrblogg

SV: åh tack så mycket :D vad fin bilden va :)

2011-03-14 @ 21:25:21
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: cami

Du har ju visst två kval! :D

2011-03-14 @ 23:19:22
Postat av: Karro Grape

nää har jag inte alls de :P har bara ett från täby :P

2011-03-14 @ 23:20:31
URL: http://karrodandy.blogg.se/
Postat av: Camille

Nej men jag kollade resultat från dig och du har en på 64 & en på 62 typ :o :)

Nu spammar jag din blogg men Jaja (a)

2011-03-15 @ 00:30:30
Postat av: Camille

Jaha ojsan, såg fel ;$

men du tar ditt kval snart! :)

2011-03-15 @ 00:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0