Stalljobb

Nu på kvällen har jag, precis som alla andra tisdagskvällar, varit i v-by stallet och jobbat. Jag jobbar ju där en kväll i veckan (förut jobbade jag ungefär varannan söndag också, men det hinner jag inte nu när Dandy inte står där längre) och trivs ganska bra med det.
Jag jobbar mellan 17.30 och 21 och i jobbet ingår mockning av 3 stall, sopa, fylla vatten, ta in och ut grupper och hjälpa de elever som behöver hjälp. När det är kallt ska även alla hästar få på sig täcken, och på sena våren/tidiga hösten är ofta privathästarna i hagen på kvällen. Visst är det tungt att mocka åt 55 hästar och irriterande att hjälpa elever som inte fattar någonting, men jag trivs ändå ganska bra med mitt jobb.
Sen jobbar jag ju också på Hogsta, men där är det ju lite annorlunda arbetsuppgifter. Vi har ju bara 10 hästar, varav vi mockar åt 6 st + våra egna. Och eftersom man är två stycken som jobbar så blir det aldrig särskilt mycket mockning. När stallet väl är klart så handlar dagen om att ta hand om hästarna, rykta, skritta fram, skritta av, smörja utrustningen efter att den använts och om hästarna vilar så skrittas dom ut i skogen.
Så de två jobben är ändå rätt olika, och skulle jag behöva välja något skulle jag välja Hogsta. Det säger väl sig självt att det är roligare att borsta på hästarna än att mocka åt dom, eller?! ;)
Men det känns ändå rätt bra att ha två olika jobb, varav det ena har jag haft sedan jag var 13 år!

Ni som är i min ålder, har ni några jobb? Isf vad för jobb? :)


Kommentarer
Postat av: Dääänsken!

Hihi jag har samma! :D :D

2011-03-29 @ 23:33:31
Postat av: Helena

Jag jobbar på Överby :) På helgerna, 8-12 på lördagar och 8.30-12.15 brukar det vara på söndagar :) Och vi har ett schema så man jobbar ibland liksom ;) Då är det utsläpp, mockning, göra höpåsar och ge lunchhö. På lördagar in och utsläpp allt eftersom, vi har lektioner då på morgonen också. Och hästvård :) Det är väldigt bra, det ska bli himla sköntnu i nya stallet också! :D

2011-03-30 @ 21:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0